Laptop via modem computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

america

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2005
Hallo,

Ik ben aan het proberen om een laptop op internet te krijgen via de modem van onze computer, maar het lukt mij niet. Ik heb al heel wat items in dit forum nagelezen, maar ik kom er nog niet uit.
De computer is via een kabel verbonden met een ADSL Speedtouch modem, de laptop heb ik ook via een kabel in dezelfde modem. Ik denk dat ik de instellingen daarvan niet goed heb, maar ik weet niet precies wat ik allemaal moet veranderen. Het is een laptop die wordt gebruikt voor klimaat registratie in een kas, als je dit wilt bekijken moet ik de kabel in een ander kastje doen ,wat speciaal daarvoor is, hij heeft dus al een soort inbelverbinding volgens mij?

Wat voor gegevens hebben jullie allemaal nodig om mij te helpen?

Computer draait opXP, laptop op Windows 2000, het is een HP Omnibook 6000

Groeten America

hij heeft dus al een soort inbelverbinding volgens mij?
Klopt, maar dat ''kastje'' heeft dan waarschijnlijk geen internet-aansluiting/toegang. Als je de kabel in het modem steekt, gebeurt er niets zeg je? Dat moet opzich meteen werken hoor...

Hoi

Nee hoor als ik de kabel in de modem doe zie ik wel een icoontje verschijnen met 'local area connection' , maar ik kan geen verbinding maken met het internet?

Hoi,

Ik denk dat het met de instellingen te maken heeft, maar ik durf hier niet zoveel aan te veranderen want ben bang dat er dan straks geen gebruik meer gemaakt kan worden van de instellingen voor de klimaatbeheersing ofzo??
Moet ik een aparte verbinding maken hiervoor?

Gr. America

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan