laptop via USB op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lars93

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
49
Hallo allemaal,

Ik wil mijn laptop (Windows Vista) aansluiten op mijn PC (Windows 98), zodat ik de bestanden die op mijn PC staan, naar mijn laptop kan halen. Ik heb een USB-USB kabel er tussen gehangen, maar heb geen idee wat ik nu moet doen. Het enige wat ik er mee wil is de bestanden overpompen. Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank,
Lars
 
Ik neem aan dat je wel een speciale USB kabel bedoelt? Zoals op deze pagina

Je zult dan (wellicht) ook een driver ervoor moeten installeren op de W98 machine.
Zodra gedaan, dan heb je op beide computers er een netwerkkaart bij.
Je zult daarna de C: schijf (en/of D: schijf etc.) moeten delen op de W98 machine. Makkelijkste via Start -> Uitvoeren -> command.com
net share C_schijf=C:\

etc.

maar moet ook kunnen door op de de W98 machine in Deze Computer de C: schijf te rechtsklikken en daar Delen (of iets dergelijks) te kiezen.
Achterhaal dan het ip-adres op de W98 machine, via
Start -> Uitvoeren -> winipcfg
en schrijf het op, want je hebt het nodig in de volgende stap.
Kijk of je daarna kunt kijken op die gedeelde map vanuit de laptop:
[Windowstoets]r toetscombinatie -> \\ip-adres-van-de-w98computer

Hopelijk werkt dat, en dan kun je data overzetten.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat de kabel die ik heb geen speciale is :confused: Ik ga wel over een andere oplossing na denken
 
Laatst bewerkt:
Makkelijke andere opties zouden zijn:
1. Via USB stick (als die herkend wordt door W98)
2. Via een bedrade netwerkverbinding vanaf de W98 machine, als de W98 machine over een bedrade netwerkkaart-aansluiting beschikt.
Die zou je dan aan een van de LAN aansluitingen van je router kunnen aansluiten.

Verder informatie over het delen van mappen/bestanden vanaf W98 (allemaal Engels):
hier
hier, vooral stap 2 waarin wordt gemeld hoe delen kan worden uit- en aangezet.
hier over winipcfg uit mijn vorige instructie voor het achterhalen van ip-adres etc. op een W98 computer.

Succes,

Tijs.
 
Oh ja... er zijn nog andere opties ook: Een HardeSchijf-naar-USB apparaat, zoals deze
Altijd handig om te hebben, en hiermee kun je dan de harde schijf uit de W98 machine uitbouwen en koppelen aan USB van je laptop. Je kunt dan bestanden etc. gaan overzetten.

Als er geen netwerkmogelijkheden op de W98 machine zitten zou ik gaan voor bovengenoemde optie.

Succes,

Tijs.
 
Hallo allemaal,

Ik wil mijn laptop (Windows Vista) aansluiten op mijn PC (Windows 98), zodat ik de bestanden die op mijn PC staan, naar mijn laptop kan halen. Ik heb een USB-USB kabel er tussen gehangen, maar heb geen idee wat ik nu moet doen. Het enige wat ik er mee wil is de bestanden overpompen. Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank,
Lars

Een simpele usb->usb verbinding gaat zeker niet werken.
Je hebt ook het risico dat je je apparatuur beschadigd.
Koop een UTP categorie 5 kabel (crossed) en hang ze aan elkaar. De goedkoopste oplossing. De instellingen hiervoor vindt je zowel bij 98 als vista.
Suc6:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan