Laptop via versterker op TV. Geluid schakeld uit bij aansluiten tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theretlaw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2014
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum maar probeer zo goed mogelijk deze post te posten.
Tevens heb ik dit probleem nergens op het forum kunnen vinden.

Ik heb het volgende probleem.

Mijn laptop Aces Aspire 7730g heb ik aangesloten op mijn versterker Yamaha HTR-4063 (op HDMI4).
De versterker is aangesloten op mijn tv Philips 32PFL7605H (op HDMI 1 (is de output))
Wanneer ik mijn laptop aansluit dan schakelt op mijn pc de HDMI automatisch het geluid van de laptop uit.
Dit is te zien via de geluidsopties: afspeelapparaten / afspelen / Nvidia HDMI out.
Hier staat normaal een groene V maar nu een rode X (na het aansluiten op de versterker)
Wanneer ik nu de HDMI kabel uit mijn tv trek dan schakelt mijn laptop automatisch mijn HDMI geluid op de laptop weer aan (groene V is weer in beeld.

Op deze manier kan ik natuurlijk nooit geen film via mijn laptop op mijn tv kijken met geluid van mijn versterker.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb geprobeerd via de instellingen van de versterker de functie van de tv HDMI uit te schakelen maar dit kon ik nergens vinden
Ik heb geprobeerd om bij de instellingen van mijn TV het geluid van TV naar versterker uit te schakelen omdat ik dit toch niet gebruik. Dit heb ik geprobeerd in het menu van de tv met Easylink uit te schakelen en HDMI1 ARC uit te schakelen. Helaas had dit geen effect.
Ik heb geprobeerd via de laptop wanneer de HDMI werd uitgeschakeld om deze dan toch weer in te schakelen maar dit was helaas niet mogelijk.

Als iemand mij kan helpen AUB.
Ik heb na mijn mening alles geprobeerd wat ik kon bedenken.

Theretlaw

Welkom bij HM.

Heb je TV met HDMI op HDMI 1 aangesloten of werkelijk op HDMI Out?
Op Versterker HDMI 4 ook als bron geselecteerd?

Hallo Bikerbill64,

Sorry voor mijn late reactie. Ik was op vakantie en daarna mijn ww kwijt :o
De tv poort HDMI 1 is de poort waar ik op aangesloten heb.
Op de versterker heb ik HDMI 4 als bron geselecteerd.
Maar op 1 of andere manier overruled mijn HDMI van de tv mijn geluid van de laptop terwijl wanneer ik geluid vanaf de tv over de versterker wil horen deze dit ook niet doet.

Hallo Theretlaw,

Probeer de TV eens op de witte HDMI (out) aan te sluiten. (En dan weer versterker op HDMI 4 selecteren)
Deze witte HDMI out heeft ook ARC (Audio Return Chanal) en kan dus de audio van je TV (wellicht wel even zo instellen) ontvangen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan