Laptop via vga met LCD tv verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevar

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
hallo allemaal,

het lukt mij niet om de laptop beeld via vga kabel op lcd tv te krijgen. laptop vga aansluiting naar pc vga aansluiting.
de tv krijgt geen signaal van de laptop. met een tft scherm geprobeerd en dan doet ie het wel.
met de andere laptop (dell) is het overigens geen probleem. tv erkerd dan meteen de dell als pc op zijn vga aansluiting.

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
alvast bedankt.

lcd tv: samsung 32m51b
laptop: fujitsusiemens t4010 (tablet pc)

Hoi,

Ik zou sowiso altijd even de nieuwste driver installeren, als dat het probleem niet oplost zou ik alles een keer aansluiten, en dan de laptop opnieuw opstarten. Grote kans dat het dan werkt, had ik ook met mijn oude laptop...

Succes ermee !

allereerst bedankt voor je reactie.

dacht ook daaraan maar weet uiteindelijk niet wat voor software of hardware driver ik moet updaten en waar ik kan vinden wat voor type geupdate moet worden...

enige tips?

alles geupdate wat ik kon update...
alle instellingen geprobeerd...

maar nog steeds niks. ik krijg maar geen beeld!
hopelijk hebben jullie of iemand anders een oplossing...

groet,

Het is me niet hellemaal duidelijk, je wil je vga uitgang achter je laptop gebruiken om verbinding te maken met de IN vga aansluting van je LCD TV?
Je sluit het aan, je drukt de FN+F8 of zo toets in tot je "TV" of external ziet, en dan verander je de AV van je tv om het channel van je laptop te zoeken(de vga channel).
En dit lukt niet, je krijgt alleen zwart scherm ipv je laptop te zien op je AV# kanaal?

correct! op de tv kan je de source selecteren en is met alle andere laptops die er op aansluit meteen zichtbaar als 'PC'. Als je daarna op FN+F# intoests krijg je beeld.
bij deze laptop niet. de tv herkent het helemaal niet ook niet na FN+F10 intoests...

heel vervelend en ook instellingen van de andere laptops getjekd maar kom er egt niet uit...

hopelijk is het nu wel duidelijk...

Soms gebeurt het dat de externe vga port van de laptop wordt uitgeschakelt in de BIOS, heb je daar al gekeken?

hallo, ik heb ook onlangs een samsung 32 inch gekocht
toen ik mijn pc aansloot met de vga-kabel die op mijn vaders pc is aangesloten werkte het neit. ik ben toen een nieuwe vga-kabel gaan kopen; een dikkere en toen ik mijn pc daaraan aansloot deed die het gewoon wel, dus miss is dat het probleem

groeten jan

@haraldstoll
aansluiten op een andere externe scherm doet ie het wel. weliswaar geen 32inch maar een 17inch...

@kjan
vga kabel is een dikke kabel van 5 mtr. kan een korte proberen maar daar heb ik geen dikke versie van.

ik zou eerst proberen met die kortere, en miss heb je buur wel een dikke korte of iets, ik zou even vragen

kjan,

eindelijk aan toegekomen... en je had gelijk! een korte vga kabel was de oplossing.
tnkx man!

groet,

Ik heb een Dell inspiron labtop en Sony Bravia lcd tv.
Ik heb geprobeerd een verbinding te maken tussen de labtop en de tv via een vga kabel (de met tv geleverde) dikke zwarte kabel maar komt er geen beeld op tv.
wel de verbinding werd erkend en de tv av ingang wordt geschakeld naa pc maar zwaarte beeld met de medeling ( geen Synchronis )
wat is de polossing om een beeld op lcd tv te kunnen zien.?

Laatst bewerkt:
Ik zou eens kijken naar de functie knoppen op je toetsenbord, bovenaan heb je samen met je F1-12 toetsen vaak een dubbele functie die je kunt activeren door je Fn (naast je CTRL meestal) samen met een van de F1-12 toetsen in te drukken.

Fn+F5 zou bijvoorbeeld je volume aanpassen, zo zijn er andere combinaties die er voor zorgen dat je de beeld van je laptop naar je TV stuurt, of je bureaublad uitbreid naar je TV.

Kijk eens heel goed naar de gedrukte plaatjes onder je F1-12 toetsen.

Het verschil per laptop, sommige hebben er aparte knoppen voor. Ook kun je met sommige besturingssystemen met software bepalen wat er met je beeld gebeurt door naar de eigenschappen van je desktop te kijken (verschilt per OS waar je dit kunt vinden)

Bedankt beste haraldstoll
Het is me wel gelukt om beeld te krijgen via de knop FN+F8
Maar is het normaal dat het geluid aleen via de laptop komt en niet van de lcd tv.

Ik heb wel beeld op tv maar geluid via de laptop.

Fijn dat die het doet, om je geluid vraag te beantwoorden:

Je hebt dus een dikke zwarte kabel, is dit een HDMI of een VGA kabel? (google maar voor plaatjes)

HDMI:
Normaal gezien zou het geluid automatisch over HDMI moeten gaan, tenzij je met de instellingen van de laptop of tv heb lopen prutsen.

VGA:
VGA kan geen audio versturen, hiervoor zou je bijvoorbeeld een audio kabel van de laptop (waar normaal je headset in gaat) naar de TV (meestal een aansluiting met 2 stekkers, een gele en een rooie).

Er zijn veel manieren om het geluid over te brengen, het hang van je laptop en tv beschikbare aansluitingen!

Als je het echt niet weet:
Welke windows heb je?
Welke kabels heb je?
Welke aansluitingen heb je op je laptop (foto?)?
Welke aansluitingen heb je op je TV (foto?)?

Hallo, haraldstoll

Mij tv heeft HDMi usb s.video en de drie kleurige aansluitingen + vga.

ingangenlabtop.jpg

vga1r.jpg

Kabels

vgakabel.jpg

3kleurigekabel.jpg

kabelyt.jpg

Lijkt erop dat je laptop geen HDMI heeft, wat je wel hebt voor audio OUTPUT van je laptop is een headset aansluiting. Aan de kant van je televisie heb je weer een 3 kleurige aansluiting:
Geel = audio
Rood + Wit = Audio links+ rechts

Wat je dus kunt doen is zo eentje regelen:
http://www.ust.hk/itsc/classroom/notebook/photo/cable_audio_pc.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3461/3811864344_f00dea631f_o.jpg

Kleuren verschillen maar het is niet belangrijk welke kleuren je neemt, zolang uiteindelijk de geluid die van rechts komt daadwerkelijk van rechts te horen is.

Deze kabels krijg je vaak met apparaten mee wanneer je ze koopt, zo niet dan kun je ze voor enkele euros zelf kopen.

Ik zou voor de zekerheid dubbel checken of je echt geen headset aansluiting INPUT (3.5mm jack) hebt in je TV hebt, zo ja dan kun je er zo eentje aan vast koppelen:
http://www.automatedwebhosting.net/images/86704.jpg

Het ideale zou zijn als je laptop HDMI had :)

Success

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan