laptop videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre90

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Ik heb ongeveer 2 maanden terug mijn Dell laptop gekocht. Ik ben niet zo heel erg een gamer maar wilde toch graag een redelijke grafische kaart. Bij Dell wezen ze mij op de Nvidia Geforce Go 7300.... t lieft wilde ik geen shared geheugen... mr nu blijkt dat deze kaart Turbo Cache heeft... maar wat is dat nu precies... want op de site van Nvidia staat dat het toch shared geheugen is.... me laptop zelf geeft volgens het ene programma 256 mb geheugen aan en volgens het andere weer 128. Ik snap er dus helemaal niks meer van.:thumb:

Turbo cache geheugen wilt zeggen dat de kaart een deel eigen geheugen heeft en een deel "leent" van hert ram geheugen. Hij heeft bijvoorbeeld 64 mb eigen geheugen en leent hierbovenop 192 mb van het werkgeheugen. Het deel dat de kaart zelf bezits is altijd minder dan het gedeelte dat geleend wordt en dat maakt het nog niet ideaal maakt om te gamen.

Ow kijk, dom dat ik dat zelf niet had gevonden :confused: maar dan valt het dus wel mee. Opzicht maakt het ook niet uit als hij van mijn intern geheugen vreet want ik heb toch 2 gyg mja.. heel erg bedankt voor je reactie :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan