Laptop viel tijdens het opstarten uit en doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ashleyp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2014
hallo dames en heren,

Ik heb een Acer Aspire 5560-G van 2,5 jaar oud.
Afgelopen april is de harde schijf vervangen omdat deze stuk was.

Toen ik gisteravond de laptop wilde afsluiten ging de laptop nog een update uitvoeren. Deze bleef hangen bij 9/16.
Vanmorgen toen ik de laptop wilde aanzetten kreeg ik een zwart scherm met een witte tekst en de mededeling dat het systeem niet correct was afgesloten met de vraag hoe ik deze wilde opstarten.
Toen ik (zoals ik dan altijd doe) op enter drukte werd het scherm zwart en viel de laptop stil. De lampjes blijven wel branden maar ik hoor de laptop niet meer draaien.

Ik krijg de laptop niet meer opnieuw aangezet. De lampjes gaan branden maar verder gebeurd niets.

Wat is er aan de hand?

Is de harde schijf weer kapot? Deze is pas een half jaar oud dus dat zou toch niet mogen kunnen.

Weet iemand wat het kan zijn en of het duur is? Het gaat mij nog niet eens zozeer om de laptop, dat onding gaf alleen maar problemen, maar ik heb er een hoop zeer belangrijke informatie op staan die ik eraf wil halen.

Haal de accu er eens uit en trek het netsnoer er uit.
Houd de aan knop iets van 10 seconden ingedrukt.
Doe de accu weer terug en het netsnoer er in.
Kijk of ie nu weer opstart.

Een harde schijf kan natuurlijk altijd stuk gaan ook al is ie net nieuw.
Ik kan zo helaas niet beoordelen of je harde schijf in dit geval de problemen geeft.

Groeten Marcel

Hallo Marcel,

Bedankt voor de snelle reactie.

Een aantal vragen over de reset die je beschrijft.
Indien de laptop het na de reset weer zou doen, kan ik hem dan zonder problemen blijven gebruiken of moet de laptop dan toch worden nagekeken op een dieper liggend probleem wat deze uitval veroorzaakte?
Indien de laptop na de reset het nog steeds niet zou doen, is er dan iets wat ik (als leek) kan proberen om mijn bestanden eraf te krijgen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je laptop het na de reset weer zou doen zou ik in ieder geval even in je logbestanden kijken (Winkey+R>>eventvwr.msc) of je kunt zien wat de oorzaak geweest is.
Eventueel kun je nog een schijfcontrole doen om zeker te zijn of je Harde schijf de problemen geeft maar te horen uit je verhaal lijkt het erop dat er iets mis is gegaan met een bepaalde update.
Als ie het niet zou doen heb je de mogelijkheid met een zogenaamde linux liveCD je harde schijf nog te benaderen, deze start je computer op vanaf de CD, wanneer ie dan gestart is kun je als het goed is je harde schijf zien en browsen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Mogelijke oorzaak

Ik had vandaag dit zelfde probleem.
De laptop start even, ventilator draait kort.
Oorzaak is een defect laadapp.
Hoe kom je er achter?
Verwijder accu.
Sluit laadapp aan.
Start de laptop.
geen reactie: laadapp laadt de accu niet meer op........ accu blijft dus leeg.

Oplossing ander laadapp aansluiten
Vergeet niet accu weer terug te plaatsen

Succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan