Laptop viel uit, ruikt aan één kant verbrand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

twann01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2014
Beste helpmij mensen,

Ik was een aantal uur een spelletje aan het spelen op mijn MSI GT60 van ongeveer 2 jaar oud en plotseling viel hij uit. Vervolgens wilde hij niet opstarten, niks meer. Hij laad ook niet meer op en de adapter werkt nog goed.

Toen ik ging kijken rook het verbrand aan één kant, NIET bij de fan. Het rook verbrand in de buurt bij mn SSD en waar die metalen plaat zit met koperen buisjes.

Ik heb geen idee wat het is, maar mijn vermoeden zegt dat iets is doorgebrand.

Ik wil het zo snel mogelijk oplossen, want ik heb een deadline op school en alles staat op de laptop. Dus mijn vraag is kan ik zelf makkelijk controleren wat het is of zal ik hem naar de computerzaak brengen.

Is er een makkelijke manier om bestanden van mn HDD en/of SSD te halen?

Met vriendelijke groeten,

Twan

Omdat je schoolwerk er op staat, is het denk ik belangrijk dat je je data zo snel mogelijk te pakken krijgt. Dat krijg je enkel door de harde schijf/SSD eruit te schroeven en aan een andere pc te hangen. Dan kan je gewoon de data van de schijven aflezen ;)

Bij jouw laptop kan je vrij eenvoudig de grote klep losschroeven en dan kan je gelijk bij de schijven, zie ook deze video:
https://www.youtube.com/watch?v=uuAoMTn4Bo0

Overigens: je laptop is ongeveer 2 jaar? Je hebt minimaal 2 jaar wettelijke garantie, dus misschien kan je daar ook nog gebruik van maken na het redden van je data ;)

Idd. de kans op 'iets' dat verbrand / geschroeid is, is érg groot.
Je hebt 2 mogelijkheden : de hdd eruit halen en bij een 'bevriende relatie' in de machine doen (of extern toepassen zoals hiervoor wordt opgemerkt) of,

véél simpeler : de backup die jij op een extern medium hebt (net zoals iedere andere slimme / verstandige computerbezitter die heeft) op een andere computer terugzetten en jouw machine idd. even naar een deskundige reparateur brengen.

Overigens: je laptop is ongeveer 2 jaar? Je hebt minimaal 2 jaar wettelijke garantie, dus misschien kan je daar ook nog gebruik van maken na het redden van je data ;)[/QUOTE]

Bedankt voor je reactie,

Garantie heb ik sowieso niet meer sinds ik al een keer die SSD er zelf in heb gezet en extra RAM geheugen.

veel fabrikanten vinden dat geen probleem en staan dat gewoon doe als je daar makkelijk bij kan komen ;) Of je moet een garantiestickertje hebben verwijdert ofzo.

Hallo

"Garantie heb ik sowieso niet meer sinds ik al een keer die SSD er zelf in heb gezet en extra RAM geheugen."

Monteer de originele hardware er terug in ...

Indien je dit niet met een hamer en een bijl hebt gedaan , zal er geen haan naar kraaien , en claim je de garantie.

2 jaar is trouwens geen normale levensduur voer een korrekt behandelde laptop.

peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan