laptop vind printer/scanner niet, maar printer/scanner wel laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

krooked rider

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Beste die dit leest,

Ik was wat aan het printen vanuit Excel, maar dat ging niet goed. Daarom besloot ik de opdrachten te annuleren via m'n computer, maar de printer bleef (lege) pagina's uitspugen, daarom heb ik het printen via de knop stop/eindigen op de printer zelf gestopt.
Het probleem daarna was dat mijn laptop de printer niet meer bereikt. Het gekke is wel dat omgekeerd de scanner wel docu's naar mijn laptop weet te sturen. En als ik iets wil printen verschijnt er wel een menuutje met daarin de documenten die in de wachtrij staan. De printer en laptop staan via een usb-kabel met elkaar in verbinding.

Iemand een idee hoe dit probleem is op te lossen?

Alvast bedankt voor het meedenken! :thumb:

Laatst bewerkt:
Ga naar services (via systeembeheer) en kijk daar of de service "Printspooler" actief is.
Zoniet rechtsklikken en starten.

Printspooler is actief, ik heb 'm ook al herstart, maar nog steeds geen verandering... :(

Herinstallatie van het progamma (incl driver) ?

daar zat ik ook aan te denken, maar ik probeer een herinstallatie als laatste optie te houden. Ik hoop(te) dat iemand een andere oplossing weet, maar als het niet anders kan dan moet het wel ;)

Een herinstallatie stelt eigenlijk weinig voor.
Het is wel beter als je eerst het oude progamma verwijderd.
Misschien is het ook handig om bij de fabrikant het nieuwste stuurprogamma op te halen.

Printer is gefixt, dus vraag opgelost. Bedankt voor het meedenken en de (alweer) snelle reacties! :)

De instellingen van de printer op mijn laptop waren op de één of andere gekke wijze veranderd, waardoor alles automatisch in de wachtrij kwam te staan, zonder direct te worden afgedrukt. Het kan komen, doordat ik, omdat het printen maar doorging, gelijktijdig op de computer als op de printer de afdrukken had geannuleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan