laptop vindt bestaand draadloos netwerk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramantwerpen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Hey,

ik ben vorige maand bij m'n vriend ingetrokken, op zich heel leuk, enkel jammer dat ik z'n draadloos netwerk niet kan vinden. Hij heeft reeds jaren een draadloos netwerk, zowel de router als zijn laptop zijn van het merk Dell. Ik heb al alles geprobeerd maar ik vind zijn netwerk gewoonweg niet ... no mather what I try .... iemand enig idee aan wat het kan liggen?
we werken trouwens beiden met Intel PROset wireless 11.5 en hebben dezelfde netwerk instellingen, draadloos profiel al via usb stick overgezet op de computer, ook al via kabel verbonden en netwerk instellingen overgenomen .... ik kan echt niet meer bedenken aan wat het kan liggen

en over welk besturing programma praten we.
als er een draadje ligt is er dan wel contact met het internet.

Hoi,

overbodig misschien maar,.....heeft je laptop een zg. "WiFi schuifje" en zo ja heb je dit omgehaald anders worden er geen netwerken gezien?

Grtz.

Hoi,

overbodig misschien maar,.....heeft je laptop een zg. "WiFi schuifje" en zo ja heb je dit omgehaald anders worden er geen netwerken gezien?

Grtz.

In aansluiting op bovenstaande: Soms is er een speciale knop op laptops die draadloos in- en uitschakelt. Kijk daar even naar.

Tevens kan het zijn dat het zgn. SSID (=netwerkaanduiding van het draadloze netwerk) in de draadloze router uitgezet is. Dan kun je er niet naar zoeken, maar moet je handmatig een verbinding gaan opzetten, waarbij het SSID, type encryptie en de daarbij horende encryptiecode moeten worden ingevuld.

Succes,

Tijs.

het vervolg

bedankt voor de reacties, maar ik heb dat idd allemaal al geprobeerd, ook de ssid handmatig ingevuld, alle knopjes ingedrukt, aan en afgezet, .... iemand nog een idee ..??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan