Laptop voeding

• Onderwerp starter Onderwerp starter snor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

snor

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
De laptop voeding van iemand zijn laptop was kapot gegaan.
Nu heb ik, samen met hem, een nieuwe voeding besteld.
Namelijk deze: http://www.invertershop.nl/product.php?productid=16328&cat=6990&page=1
Alleen hij doet het niet. Het lampje van de voeding brand wel maar hij piept.
En het is de goede voeding.
De laptop is een acer aspire 1700 1705Sci
En de gegevens van de voeding kwamen ook overeen:
- Input: 100-240V
- Output: 19V
- Capaciteit: 7.9A
- Connector: 4-pins Acer DIN

Als dat ook zonder accu gebeurt dan ben ik bang dat er wat anders aan de hand is. Je schrijft overigens wel twee tegenstrijdigheden: eerst schrijf je dat het volgens jou uit de accu komt en daarna schrijf je dat het gepiep ook zonder de accu hoorbaar is. Da's wat onwaarschijnlijk.

Er vanuit gaande dat het niet de accu is die piept:
juist omdat het óók met accu aangekoppeld gebeurt én zonder accu, is de kans 99,9% dat er wat anders aan de hand is: moederbordje kapot?

Als dat ook zonder accu gebeurt dan ben ik bang dat er wat anders aan de hand is. Je schrijft overigens wel twee tegenstrijdigheden: eerst schrijf je dat het volgens jou uit de accu komt en daarna schrijf je dat het gepiep ook zonder de accu hoorbaar is. Da's wat onwaarschijnlijk.

Er vanuit gaande dat het niet de accu is die piept:
juist omdat het óók met accu aangekoppeld gebeurt én zonder accu, is de kans 99,9% dat er wat anders aan de hand is: moederbordje kapot?
Sorry ik ben nog niet helemaal wakker. Accu moest voeding zijn.
Ik zal dadelijk nog eens goed luisteren of de piep van de pc komt of van de voeding.

De + en de - van de adapter waren omgedraaid. Daarom piepte de adapter, het was een hoge zachte piep.
Kan dit kwaad voor de laptop zelf?

Goedemorgen,

Op zich wel maar werkt het notebook nu nog wel?

Modag

Goedemorgen,

Op zich wel maar werkt het notebook nu nog wel?

Modag
Dat is niet te zeggen.
Hij had een andere adapter besteld en de accu is leeg. Dus hij kan hem niet aanzetten. En het lijkt me ook niet verstandig om die andere adapter die ik samen met hem besteld te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan