Laptop vol met virussen krijg ik niet meer aan de praat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guudoo

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Hallo, ik heb een Compaq CQ70 van denk ik nu rond de 3 jaar oud en hij reageert niet goed meer door allemaal virussen ( denk ik ).

Ik heb geprobeerd om gewoon heel Vista 32bit eraf te halen en er Windows 7 erop te zetten zonder wat te bewaren ( waardoor de virussen ook weggingen dacht ik ) maar dat is dus helaas niet gebeurd. Elke keer als mijn laptop opstart reageert hij gewoon niet.

Bijvoorbeeld: Ik klik op internet explorer nadat ik hem opnieuw heb opgestart, maar ik kom gewoon niet in internet explorer. Ik kan gewoon overal klikken maar niets start op, zoals dus internet, start-menu enzovoort.

Enige tips?

Had je een upgrade uitgevoerd of een nieuwe installatie na een harde format?

In geval laatste alles gescand wat je teruggezet hebt?

Op een besmette pc verwijder je het best eerst alle partities en begin je helemaal opnieuw.

Laatst bewerkt:
Precies. Helemaal opnieuw beginnen.
Alle partities verwijderen, en grondig formatteren. Dan windows installeren, en als eerste dan maar een virusscanner erop om te voorkomen dat het weer gebeurt. Als je er geen hebt, zijn er (goede) gratis alternatieven. Ik gebruik al jaren Avira ANTIVIR (www.avira.com) gratis voor particulier gebruik. Zeker zo goed als Norton, McAfee, Kasperski en noem maar op, maar dan zonder alle toeters en bellen. Dit is gewoon basic antivirus. Doet wat het moet doen. Niks meer, niks minder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan