Mijn advies als je het gaat gebruiken voor die dingen die jij opnoemt ga dan voor een netbook.
Die zijn goedkoop klein dus mobiel (makkelijk mee te nemen) en geloof mij super snel.
Plus goedkoop nieuw is een jaar garantie wat je niet hebt bij een 2de hands laptop.
En vaak kun je netbooks mits je je oriënteert nog voor een leuke prijs op de kopt tikken ook.
Meestal zitten ze tussen de €250 en €400 euro en dan heb je een goed laptopje meestal zijn ze standaard uitgerust met 1/2 gig ddr2 sdram 667mhz en een 1,6 gig intel atom processor ze zijn er ook met dual core en hebben een fsb 533mhz en l2cache van 512KB en de videokaart shared met 224 mb geheugen geen monster dus maar ik zou zeggen het is toch een leuk middenmootje en dan zit je meestal al wel rond de €300 a 350 euro en heb je tenmiste een vaste schijf van 160GB en windowsxp inplaats van linux.
Er is ook een goedkope variant dat is dus die met linux daar moet je maar net van houden en meestal zit er een ssd kaart in inplaats van hd, wel beter voor batterij verbruik en is schokbestendig.
Maar dan moet je wel overwegen of je de hele tijd wilt rondzeulen met een externe hardeschijf.
Dit is mijn tip.
Voor de rest zou je het zelf moeten doen.
Ik wens je veel succes met het zoeken van een laptop.
M.v.G Mark