laptop voor brugklas

Status
Niet open voor verdere reacties.

estherbroeren

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2015
Mijn zoon gaat naar de brugklas en ik denk dat een laptop dan handig is. De school geeft geen advies over welke laptop geschikt zou kunnen zijn. Hij gaat hem dus vooral gebruiken voor school (HAVO/VWO) en gaat er vast wat lichte games op spelen. Tot nu toe speelt hij alleen minecraft. Het budget ligt dan denk ik tussen de 400 en 700 euro. Ik wil er overigens meteen nog één afschaffen voor de andere zoon die volgend jaar naar de brugklas gaat ;-)

Allereerst: welkom op het forum!

Ik heb twee modellen voor je uitgezocht: een basismodel (die echt alleen voor schoolwerk geschikt is) en een wat luxer model (die heel lichte spellen aan kan).
Laat duidelijk zijn dat echt 'Gamen' met minecraft op de allerhoogste settings niet goed mogelijk is in dit prijssegment.
Wil je echt de zwaardere games spelen op hogere kwaliteit dan kom je al gauw in het €1300+ segment.

Het basismodel:
https://www.alternate.nl/Hewlett-Pa...notebook/html/product/1227495?tk=6044&lk=6092

Het luxere model:
https://www.alternate.nl/Hewlett-Pa...notebook/html/product/1226234?tk=6044&lk=6092

Let dus op dat geen van beide een dedicated grafische kaart heeft en het qua grafische prestaties dus moet hebben van de onboard chip. Dit betekent dat als je veel van
de GPU vraagt (wanneer je bijv minecraft op wat hogere settings speelt) je processor erg heet kan worden en zichzelf misschien wel zal gaan terugklokken waardoor het algehele systeem langzamer wordt.

Tot slot, de keuze voor een laptop is prima en laat ik aan jullie, maar mijn mening is dat je met een desktop relatief meer power voor je geld krijgt.
Stel: deze laptops maar dan in desktop formaat is zo 100 euro goedkoper.
Wil je echt goed gamen dan raad ik je aan óf een console te kopen, óf een game pc aan te schaffen.

Joris

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zou deze overwegen en ik zou voor de andere zoon even wachten tot volgend jaar A misschien dan wel eisen van school en B dan andere nieuwere types te verkrijgen

Mee eens. Alleen houd er wel rekening mee dat als je een Asus laptop koopt deze vrij veel bloatware bevat.
Een vriend van mij die een laptop kocht heeft gelijk een schone Win8 installatie er op gegooid omdat hij het zo erg vond.

Hoi,

Dat doe ik onderhand standaard bij een nieuw notebook en niet alleen bij een Asus.

Dat klopt, maar bij Asus is het overdreven veel.
Er zijn gevallen bekent van 3 virusscanners op 1 laptop, complete onzin natuurlijk.
Gemiddeld zijn het bij Asus 7 programma's tegenover 3 bij andere fabrikanten.
En als je geen zin hebt in een clean install te doen of niet weet hoe dat moet is het toch wel het overwegen waard misschien

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de reacties.
Ik begreep nu meteen dat ik geen gaming computer moest kopen. Hij gamed (nog) helemaal niet serieus en dan moet hij maar sparen voor een desktop. Voor school moet het een laptop zijn en ik heb nu de Asus Notebook PU551LA-CN395H 15.6" €600 gekocht. Kan hij prima zijn schoolwerk op doen, gewone spelletjes en door de ssd start ie snel op en is ie schokbestendig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan