Laptop voor fotografie +- 800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

paranoia

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop die ik vooral ga gebruiken voor fotografiebewerking. Hij moet grote fotobestanden (bijna 50mb per stuk) snel kunnen behandelen, dus ik heb voor mijn geld graag een zo goed mogelijke processor, genoeg geheugen, een goede videokaart en het liefst een SSD schijf. Tevens is een goed beeldscherm belangrijk, met een goede kijkhoek, hoge resolutie en natuurgetrouwe kleuren.

Misschien is dit alles wat te veel gevraagd voor rond de 800 euro, dus als je iets weet wat er iets boven zit hoor ik dit ook graag!

:thumb:

Hij hoeft trouwens niet per se makkelijk mee te nemen zijn, gewicht maakt niet uit.

Mijn zoon, beroepsfotograaf, zweert bij een Macbook pro.. prijzen kun je zelf eenvoudig vinden.

met een budget van 800 euro gaat hij geen Macbook aanschaffen en zeker geen Macbook pro.

klikerdeklik dit is er een die denk ik wel aan je eisen voldoet
zit op dit moment 6Gb werkgeheugen in die kun je zelf altijd nog uitbreiden naar 16GB

of deze klikerdeklik verschil is eigenlijk klein met de 1ste hier zit 8GB werkgeheugen in en de cpu is net even wat krachtiger.

Laatst bewerkt:
mag hopen van wel tenzij je je eigen reflecties wilt zien in het scherm....

Ja, mat is wel wenselijk. Dank voor de tips! Ik ga denk ik voor de Asus N56JN-CN090H, hier kan ik een SSD in (laten) zetten toch?

volgens de tweakers site kan er maar 1 HDD of SSD in je zult dus de HDD moeten verwisselen voor een SSD als je dat wilt.

Hm, dat is jammer. Weet je toevallig een alternatief voor die Asus waar wél nog een SSD in kan?

Kan hier de DVD brander (als die erin zit) door een bracket met HD eenvoudig vervangen worden?
Zoja... dan zou je de SSD op de HD plaats kunnen zetten en de HD in de bracket (ben de naam vd bracket even kwijt).
Heb ik met mijn Dell (makkelijk uitwisselbaar) ook gedaan...

Ik had het geld er ook niet voor over... dus ik heb hem 2e hands gekocht... super laptops metalen frame en dan ook nog zulke opties (snel uitklikbare/verwisselbare brackets... )...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan