Laptop voor mijn opleiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

hetiskieboom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Hey mense,

Ik ga vanaf september een opleiding volgen: Applicatie ontwikkelaar, Niveau 4.

Mijn budget ligt rond de €1000,-

Ik wil er uiterraard ook op gaan gamen, en waarschijnlijk zullen dat ook aardig grote spellen zijn.

Bluetooth en wifi moeten er opzitten, een microfoontje zou ik wel leuk vinden maar is niet noodzakelijk.

Mijn voorkeuren liggen zelf bij een SSD schijfje, rond de 15 inch beeldscherm en rond de 4 gb RAM geheugen.

Heeft iemand tips voor goeie winkels of websites met mooie laptops,
Of kun je me een laptop aanraden?

Mvg

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat dacht je van deze een tweede ssd is later nog te realiseren.is al ruimte voor vrij gehouden

Laatst bewerkt:
Ik heb liever me laptop al kant en klaar. Niet dat ik over 1-2 maandjes nog andere kosten heb omdat nog niet alles erin zit

Toch bedankt !

als je er perse een ssd in wilt dan kan deze ook ---> link maar de videokaart is wel minder krachtig dan die andere

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dan lijkt mij de bto een betere optie;) voldoet aan zijn eisen

daar moet nog een besturingssysteem bij worden gekocht en dat kost ook zo'n 100,-

Een OS hoeft niet altijd gekocht te worden, er zijn meerdere manieren om een OS te verkrijgen.

Zeker omdat het hier gaat om iemand die een opleiding wil volgend. Veel scholen bieden software (waaronder windows) dan ook aan voor een veel zachter prijsje (25-30 euro).
Daarbij komt dat het kan zijn dat de TS al een windows licentie heeft liggen.

Daarnaast moet altijd rekening gehouden worden met Linux, De tools die gebruikt worden om applicaties mee te bouwen (de windows phone en android tools iig) perfect op linux werken.

Het is dan ook helemaal niet zo gek om te denken dat de TS wellicht een linux installatie wil gebruiken voor zijn schoolwerk en een aparte windows partitie (of volledige ssd) voor het gamen!

Mijn advies aan de TS is daarom: vraag eens na bij de opleiding of ze software hebben, vaak vind je hier windows voor een klein bedrag!.

Voor de rest ben ik het met Modag eens, de BTO is de betere keus.

Mijn advies is ook nog om niet alleen met een 15" te gaan werken.
Zorg dat je een externe monitor hebt of zorg voor minimaal 17".

Bij ontwikkeling heb je heel vaak meerdere applicaties en browsers open waarbij het erg prettig is om deze naast elkaar te hebben in plaats van 5 verdiepingen schermen.

Als eigenaar van zo'n apparaat onderschrijf ik het advies / de adviezen van Modag voor 101% !

Bij héél veel 'kant en klaar' merken weet je niet / wordt niet vermeld, welk merk / type SSD erin zit en voor degenen die de ontwikkelingen van SSD een beetje volgen is het helder dat de ene SSD láng niet de andere is...............

edit : probeer maar eens uit te vinden welke SSD in een MSI zit.

Laatst bewerkt:
Mijn advies is ook nog om niet alleen met een 15" te gaan werken.
Zorg dat je een externe monitor hebt of zorg voor minimaal 17".

Bij ontwikkeling heb je heel vaak meerdere applicaties en browsers open waarbij het erg prettig is om deze naast elkaar te hebben in plaats van 5 verdiepingen schermen.

17" is met reizen niet prettig, overigens gaat het dan meer om de resolutie dan om de grote van het scherm. (ikzelf heb een 11" en een 14" met 1080p en 1440x900 respectievelijk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan