Laptop voor opleiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijspc

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
Hallo,
Ik begin eind Augustus (2016 ofc) aan de opleiding applicatie ontwikkeling MBO niveau 4.
Ik heb ongeveer hetzelfde verhaal als deze TS.
Is er iemand die weet welke laptop of welke eisen ik minimaal nodig heb?
Ik zat zelf aan deze te denken.

Bij voorbaat dank.

De school zelf zegt er niks over en biedt, voor zo ver ik weet, geen mogelijkheid tot samenkoop.
Boekhandel Van Dijk zegt dat ik minimaal Windows 7/8/10, 4GB ram en een 250GB HDD nodig heb. Maar ik wil ofc wel iets beters.

De Asus is op zich helemaal geen slechte machine maar het enige dat ik mij afvraag is of je anno 2016 nog wel een machine moet kopen met alleen een 5400 rpm hdd, i.p.v. minimaal een 128 Gb SSD en daarnaast een opslag hdd van ........

De Asus is op zich helemaal geen slechte machine maar het enige dat ik mij afvraag is of je anno 2016 nog wel een machine moet kopen met alleen een 5400 rpm hdd, i.p.v. minimaal een 128 Gb SSD en daarnaast een opslag hdd van ........

Ik hoef niet persé een SDD. Ik denk dat ik aan een 1TB schijf meer heb. De meeste laptops met een SSD hebben of geen HDD of zijn richting de €1000,-

Deze Medion Erazer P6651 heeft dat aan boord, samen met 8GB RAM, een Intel i5-6200U en een NVIDIA GeForce GTX 950M.

Een mooie machine, maar wel iets te duur voor een laptop die ik voor school ga gebruiken.

Van een Acer zou ik persoonlijk mijlenver wegblijven, dit zijn niet meteen toonbeelden van betrouwbaarheid en service.

Ik hoef niet persé een SDD. Ik denk dat ik aan een 1TB schijf meer heb.

Laten we zeggen tot ongeveer 800 euro.

Dan kan je perfect voor de ASUS gaan die je voorstelde in bericht #1. Hou er rekening mee dat hij geen CD/DVD-station aan boord heeft.

Van een Acer zou ik persoonlijk mijlenver wegblijven
Daar is iedereen het tot op zekere hoogte wel over eens. Er worden er wel héél veel van verkocht. Feit is nu eenmaal dat een grote groep kopers niet meer wil betalen dan een bepaald bedrag. Binnen zo'n budget komen dan óf machines met lagere specs bovendrijven, óf Acers / Hp's / Packard&Hell's. De keuze is aan de aspirant koper.

Laatst bewerkt:
Punt is alleen een beetje dat je dan 'veroordeeld' bent tot de Intel HD grafische chip, daar waar de 1e Acer een dedicated videokaartje heeft en zelfs nog een procentje of 14 'beter' dan in de Asus, want de Asus heeft een normale M, terwijl de Acer een MX aan boord heeft. Laten we vooral geen misverstanden krijgen over Acer, het zou ook niet mijn eerste keuze zijn, net zomin als dat een Dacia mijn 1e keuze zou zijn, maar er schijnen heel erg veel tevreden Daciarijders te zijn....................

Starten met de ASUS met de klassieke 1TB harde schijf en later een SSD inbouwen is ook nog een mogelijkheid.

Je bouwt dan, wanneer je daar zelf behoefte aan hebt, de SSD in die je zelf kiest (merk, type, grootte) en je koopt hem waar je dat zelf wil.

De huidige interne harde schijf kan dan verhuizen naar een lege behuizing en zo aan een nieuwe carriere als extern opslagmedium beginnen.

En geloof me, een SSD wil je echt hoor

Ik weet een SSD is fijn, ik heb er zelf ook één (klik).
Maar ik heb niet echt het gevoel dat ik de snelheid van een SSD heel erg mis als ik op een computer werk zonder.

Punt is alleen een beetje dat je dan 'veroordeeld' bent tot de Intel HD grafische chip, daar waar de 1e Acer een dedicated videokaartje heeft en zelfs nog een procentje of 14 'beter' dan in de Asus, want de Asus heeft een normale M, terwijl de Acer een MX aan boord heeft. Laten we vooral geen misverstanden krijgen over Acer, het zou ook niet mijn eerste keuze zijn, net zomin als dat een Dacia mijn 1e keuze zou zijn, maar er schijnen heel erg veel tevreden Daciarijders te zijn....................

Ga je dat dan erg merken? Hij is in principe alleen voor school bedoeld.

Starten met de ASUS met de klassieke 1TB harde schijf en later een SSD inbouwen is ook nog een mogelijkheid.

Je bouwt dan, wanneer je daar zelf behoefte aan hebt, de SSD in die je zelf kiest (merk, type, grootte) en je koopt hem waar je dat zelf wil.

De huidige interne harde schijf kan dan verhuizen naar een lege behuizing en zo aan een nieuwe carriere als extern opslagmedium beginnen.

Dat kan, maar om alleen een SSD en geen HDD intern te hebben vind ik persoonlijk niet zo fijn. Nou is het ook geen ramp om een externe schijf bij me te dragen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar welke is volgens jullie het beste?
1. Acer
2. Asus

Of jij het verschil tussen een integrated videochip en een dedicated videokaart gaat merken, wordt bepaald door de toepassing(en) die je draait.

Ik ben niet van plan om er echt games op te gaan draaien. Dus dan is een dedicated videokaart niet zo nodig lijkt mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan