Laptop voor school. Koopadvies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Junior gaat studeren en heeft een laptop nodig. Het lijstje met eisen;

Quad core met ondersteuning voor virtualisatie
6 tot 8 GB ram
300GB+ hdd
15.6"scherm
windows 8 64 bits

Waar letten we op en komt een i5 in aanmerking of zoeken we echt naar i7?
Budget is tot ongeveer 800 euri...

als je 6 tot 8 gb ram wilt mag je even sparen 800 wordt dat niet mijn paltop is 1000 euro en heeft 5 gb ram pas het lijstje aan

Nee toch niet Warlord535. Waarom vind ik dit dan??
lijstje met pc naar jouw vereisten : laptop1 , laptop2, laptop3
Je hebt nog meer laptops hoor maar bij mediamarkt kan je zeker ééntje vinden naar je zin

hoi,

Is het niet handiger om voor een I7 te gaan. Omdat deze veel beter zijn voor virtualisatie.
Zie allemaal laptops voorbij komen met krachtige videokaarten om spellen mee te spelen, Full HD schermen ect. Wat hier volgens mij niet aan de orde is?

Waarom ik de I7 aan raad?
- I5 heeft maar 2 Fysieke cores en 2 virtuele cores.
- I7 4 Fysieke cores & 4 virtuele cores

Fysieke cores zijn in het algemeen vele malen krachtiger dan virtuele cores. Ook heb je bij de I7 er maar liefst 8. Waar uw zoon veel gebruik van gaat maken. Grootschalig multitasken.
Dit zou binnen uw budget passen: http://tweakers.net/pricewatch/324253/lenovo-ideapad-z500-mbye7mh/specificaties/

- Snelle Intel Core i7 3632QM (3.2Ghz)
- 8GB werkgeheugen
- Mooi Design (Aluminium behuizing- Apple look (Mooier vind ik persoonlijk)
- Dun ontwerp en licht model (Goede mobiliteit - 2,2 Kg)
- 15,6 inch laptop (Wit)
- 1TB HD (Waar hij grootschalig Virtual machines op kan zetten, was bij mij het minimale vereiste als Netwerkbeheerder) (Had het ook zeker nodig)
- Laptop extra's: Cardreader, Glanzend scherm, Webcam
- Bluetooth 4.0
- GT645M
- http://www.lenovoshop.com/de/prod/Lenovo%C2%AE+IdeaPad%C2%AE+Z500+%28MBYJ7GE%29/55012619A1 (De laptop kan ook in een andere kleur)

Laatst bewerkt:
Lenovo was een merk waar junior zelf ook al aan dacht vanwege de verlichte toetsen op sommige modellen. Men moet tenslotte prioriteiten stellen... :D

Ik had me overigens ook al een beetje ingelezen over het verschil tussen i5 en i7. We hadden al wel het plan om de eisen naar boven af te ronden. Dus geen 6gb maar 8gb en geen i5 maar i7. Gewoon voor de zekerheid en om in de toekomst ook nog even mee te kunnen. Ook de aanwezigheid van usb3 is dan een pré... desnoods passen we het budget aan

Laatst bewerkt:
Dan zou ik persoonlijk voor die laptop Acer (2de link) van dennisdennis12 gaan. Die heeft een i7 en Acer bied echt wel betere kwaliteit als Lenovo vind ik persoonlijk. Ook mooi design en 8gb ram. Ok hij heeft 500 gb minder dat is wel een heel pak maar aangezien snijworst een MINIMUM van 300 gb aangeeft zal 500 gb wel voldoende zijn. Tenslotte moogt je wel wat meer betalen voor de kwaliteit. Liever 799 € betalen dat lang mee gaat, dan 769 € die na een paar maand/dagen al stuk is. Dit is mijn mening hierover omdat ik al slecht dingen heb mee gemaakt/gehoord van Lenovo. Over de kwaliteit van Acer spreek ik uit ondervinding.

@Snijworst de Acer pc van dennisdennis12 (2de link) is de beste :thumb:

@dizzyboy97,

Nooit even de sectie laptop doorgenomen zo te zien niet anders zou je denk ik niet de acer aanbevelen;)

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een Acer en die bevalt me goed. Geen hoogvliever maar hij volstaat voor de taken die ik op hem loslaat.

Lenovo schijnt t in de zakelijke wereld goed te doen en dat zegt ook wat.

Los van de prestaties is het denk ik ook nog van belang hoe het aanvoelt. Hoe klopt het toetsenbord, piept t klepje? Voelt het plasticig aan...

Kortom; op de internets zoeken, dan naar de winkel om te voelen en je helemaal te laten voorlichten en vervolgens online bestellen

Hoi,

Dat klop dus even op naar mediamarkt daar hebben ze over het algemeen de meeste staan;)

Hoi,

Dat klop dus even op naar mediamarkt daar hebben ze over het algemeen de meeste staan;)

Je haald me de woorden uit me mond :)
En anders hebben we nog de Saturn, staat het meestal wat mooier gepresenteerd. Al de mediamarkt in Amsterdam bij het Ajax stadion heeft allemaal van die eilanden van alle merken met speciale verkopers van dat merk ;)

Zeg maar de Apple shops die in elke Mediamarkt is. Kan je verklappen dat die Acer die je aanraad, meer plastic aanvoelt dan de Lenovo met een Aluminium behuizing.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Maar hij woont in joure en volgens mij zo uit mijn hoofd is dat friesland:D maar inderdaad Saturn is ook oke

Modag weet het juiste antwoord maar moet eerst op de rode knop slaan. Joure is idd Friesland en de dichtstbijzijnde MM is in Leeuwarden. Daar moeten we dan maar een middagje rondneuzen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan