Laptop Voor school specificaties !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkSoul

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, ik moet voor school een nieuwe laptop aanschaffen met de volgende specificaties.

- een laptop of netbook met een maximale schermgrootte van 15,6 inch
- een accuduur heeft van minstens 4 uur dit betekend bij de laptop specificatie 6 uur of meer
- geschikt is om flash bestanden af te spelen
- er ‘lichte’ softwarepakketten (zoals Lanschool) op kunnen worden geïnstalleerd
- geschikt is voor Wifi (draadloos netwerk) via de 5 Ghz n-technologie
(bij de specificaties staat dan: 802.11a/b/g/n Wireless de meeste consumenten laptops hebben geen 5 Ghz)
-bij een defect is er de volgende werkdag een vervangend exemplaar beschikbaar met dezelfde specificaties als hierboven aangegeven. In verband met de voortgang het onderwijs vinden wij het belangrijk dat bij een defect de laptop uiterlijk binnen 1 werkdag kan worden vervangen.

nu heb ik thuis al een laptop staan namelijk de Asus K53TA-SX026V

ik wil graag weten van jullie of ik met deze laptop de specificaties aankan.

alvast bedankt,

mvg

Laatst bewerkt:
Hoi,

De asus die je hebt zal prima aan de eisen voldoen behalve de accuduur daar zal het op stranden dan zal je denk ik toch een netbook moeten nemen.

Dus ik kan gewoon met mijn wifi type 802.11b/g/n op de wifi type 802.11a komen ?

mvg

Hoi,

Volgens mij moet dat gaan je mist alleen wat snelheid.

ik denk dat ze het op school niet zo erg zullen vinden als je laptop iets minder als 4 uur kan en dan kun je ook gewoon je asus gebruiken.

je kunt altijd nog een tweede accu erbij kopen,
maar je hebt op school toch ook wel stopcontacten???

Oke,
de wifi probleem is dan opgelost ik kan via een b/g/n op een a komen
de accu.. ik heb toevallig net mijn laptop helemaal opgeladen en ik had volgens mij op 88% nog 4 uur en 7 minuten over..

ik mag niet opladen tijdens de les.

heeft iemand ideeen ?

mvg

het is toch goed zo?

4 uur en 7 min is langer dan 4 uur :p

Wat een dom iets dat je tijdens de les je laptop niet op mag laden. Echt bevorderlijk voor de accu als je hem continue leeg trekt.

Die eisen zijn ook belachelijk, er zijn tegenwoordig maar weinig 15.6 inch laptops die nog 6 uur accuduur hebben.
Een netbook gaat ook niet werken want die zijn bijna altijd kleiner dan 15.6 inch.

De indicatie die je laptop geeft over hoe lang de accu het vol gaat houden kun je niet vertrouwen. Als je even een zwaarder programma draait kan er meteen een half uur af zijn.

Het enige wat je kunt doen, en wat hier boven ook al ergens staat is een extra accu kopen.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is het deze (?) http://goo.gl/Jnk1u
Het is allicht goedkoper dan een hele nieuwe laptop.

Ik ben toch wel nieuwsgierig of jullie dan helemaal geen stopcontacten hebben of dat jullie ze echt niet mogen gebruiken..? Moeten ze dan wel een hele goede reden voor hebben.

Groet,

Yannick

@pankoek de laptop mag maximaal 15,6 inch zijn dus hoeft geen 15,6 inch te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan