Laptop voor school?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frjeroen1908

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2010
Hallo,

Ik moet een laptop voor mijn school toepassen maar ik heb maar 400 euro

Ik had deze op het oog , maar ik weet niet of die aan de eisen voldoet zouden jullie kunnen kijken, ik heb er nog niet al te veel verstand van: dit zijn de eisen

Besturingssysteem: Windows XP, Vista of Windows 7

Hardware:

Processor die minimaal gelijkwaardig aan of hoger is dan een intel processor met een totale snelheid van 3,6 GHz of hoger ( dus alle cores opgeteld moeten gelijk aan of meer dan 3,6GHz) .

Een processor moet geschikt zijn voor het uitvoeren van virtuele taken, zoals het draaien van viruele systemen ( hardware virtualisatie )

Draadloos netwerk (WIFI) dat voldoet aan de N-standaart

Minimaal 3, maar liever 4 GB geheugen

Minimaal 15 inch scherm

Hardisk van minimaal 250GB

Sommige videokaarten gebruiken geheugen van de laptop i.p.v het eigen geheugen. Dit kan nadelige gevolgen hebben voor de prestaties. Let er op dat de videokaart bij voorkeur eigen geheugen heeft, of anders niet meer dan 256 ''leent'' van de latop.

USB 2.0 of 3.0 ( USB 3.0 geeft aanzienlijke snelheidswinst )

Onderhoud : Hij moet verzekert zijn.

Nota Bene: Bij gebruik van een laptop is het bezit van een USB 2.0 of 3.0 disk van minimaal 160 GB toch noodzakelijk. Dit in verband met verplaatsen van grote bestanden van school naar de prive laptop.

ALSJEBLIEFD help me

ik denk niet dat je dat gaat lukken binnen dat budget

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie .

Maar zit er veel verschil tussen want ik moet 3,2 ofzo hebben en deze laptop heeft

Snelheid 2GHz

Titel aangepast "Help Mij" zegt niets over je vraag/probleem.;)

3,2 bestaat niet op een laptop je moet het verdubbelen 2GHZ = 4GHZ
want je hebt 2 cores

Laatst bewerkt:
@ Marcell96,

Waar haal je die onzin vandaan? Met een dualcore of quadcore mag en kun je de snelheden niet bij elkaar optellen.Het zijn twee processor kernen (cores) in 1 processor. deze werken onafhankelijk van elkaar.

Uitleg multikern processor;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Multikernprocessor

Inderdaad heb je het niet goed begrepen. Antwoord 2 en 3 geven duidelijk aan wat ik ook al aangaf.:) Zou wel leuk zijn ik heb een quadcore (Core i7) draait momenteel op 3,3GHz x4 = 13,2Ghz, dan heeft deze ook nog Hyper threading functie wat theoretisch 8 processor kernen simuleert.:cool:

Laatst bewerkt:
Mijn huidige laptop (die ik ook voor school gebruik) heeft de volgende specs:

Dualcore 2.0Ghz
4G ddr3 (hier geldt overigens dat sneller geheugen belangrijker is dan veel geheugen)
Ubuntu 10.04 (dit draait voor mij het snelste, maar Windhoos 7 werkt ook prima op deze snelheid)

Voor de rest moet je je niet zoveel doodstaren op frequentie's, mijn vriend kan op z'n atom (dual 1.67) soms sneller werken dan mijn laptop:P

Jeroen
www.jvanoort.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan