Laptop voor school

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pukkiee

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Goedenavond iedereen!

Zoals de titel het al zegt, ik ben op zoek naar een laptop voor school. Ik ga dit jaar journalistiek studeren en een eigen laptop is eigenlijk echt wel nodig. Zelf ben ik al even op zoek gegaan, maar ik kan niet echt een goeie vinden.. Ik probeer te vergelijken tussen bijvoorbeeld verschillende videokaarten maar weet niet echt wat dan de beste is. Asus lijkt me wel wat interessante laptops te hebben, maar ik twijfel teveel aangezien ik hier niet veel van afweet.

Mijn budget is maximaal 900 euro, en de volgende specificaties hebben we gekregen van de school uit (ik weet niet of dit haalbaar is voor deze prijs, ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen!)

• I5 Processor
  • Genoeg RAM geheugen om vb video's te bewerken
  • Een deftige grafische kaart (Full HD scherm is een must)
  • Liefst een redelijke batterijduur (als ik op de trein naar huis dan een film wil kijken dat dit geen probleem is)
  • 64Bit besturingssysteem (we krijgen sommige programma's van school en deze zijn 64bit)

Voor de rest maakt het niet echt uit welk merk ofzo, zolang het een degelijke computer is die niet meteen stukgaat :d

Kunnen jullie me helpen zoeken?

Thanks op voorhand!

Wat de videokaart betreft kun je kijken vanaf (horizontale) rij 4 tot en met 10 v.w.b. een hele goede tot een fatsoenlijke videokaart : klik
Op rij 10 staat dan de 'minste' videokaart. De kolommen geven de beide belangrijkste producenten van videokaarten weer. Op een rij staan van de beide fabrikanten vergelijkbare kaarten. Vanzelfsprekend staan op de rijen 1 t/m 3 de allerbeste videokaarten, maar die ga je niet vinden in een laptop met een budget tot 900 euro. Daarnaast staan in de tabellen voornamelijk ook videokaarten voor niet laptops. De kaarten voor laptops hebben de letter M in de naam.
Als je een laptop binnen je budget hebt gevonden, vertel het ons en wij geven een oordeel.

Laatst bewerkt:
Het probleem is dat i5 laptops niet zomaar met een deftige videokaart komen :P. Daarvoor moet je bij een i7 kijken.

Deze heb ik laatst gekocht en denk is het krachtigste wat jij voor je budget kunt krijgen: klikkerdeklik! Er zit een echte quadcore i7 in, geen ****core i7 5500U (U staat voor Ultra Low Voltage, zuinig en traag)

Hij heeft ook een 7200RPM HDD, dus die is sowieso wat sneller dan een reguliere HDD (heb em zelf vervangen door een SSD en die HDD in m'n oude laptop gestopt, de HDD is zeker sneller dan een reguliere HDD). Maar je kunt er altijd nog een SSD'tje inzetten middels de toegang via de klep op de achterkant.

Voor een GTX950M/GTX960M kom je bij 1000 euro uit. Bij Lenovo heb je dan een GTX960M, bij ASUS een GTX950M. Het is wel zo dat ASUS gewoon betere kwaliteit is dan Lenovo.

@bassie9 : bij het merendeel van hetgeen je schrijft krijg ik prima beelden. Ik verbaas mij met name over de laatste zin van je bericht. Waaruit leid jij af dat "Asus gewoon betere kwaliteit is dan Lenovo" ?

Ik hoor om me heen een hoop slechte dingen over Lenovo. 1 iemand heeft twee keer z'n Y510P in brand gehad. Die in SLI staande GeForce GT 755M kaarten werden gewoon zo slecht gekoeld dat het materiaal eromheen gewoon begon te roken (behuizing). Bij 1 iemand anders doet zijn Y50 raar na net geen 1 jaar. Die videokaart geeft rare tekens terug in Speccy en de kleuren van het scherm zijn raar en gestippeld. Die is nu ook terug voor garantie.

Daaruit concludeer ik dat Lenovo een slecht merk is. Zelf heb ik hele goede ervaringen met ASUS.

Laatst bewerkt:
Ik kan het helaas niet met je eens zijn, ik ben toch al wat even aanwezig op diverse forums, maar ik kom Lenovo niet tegen als af te raden merk en / of slechter dan Asus. Ik geloof ook niet echt dat hetgeen jij hebt 'gehoord' breed wordt gedragen.

Laatst bewerkt:
Ik vind lenovo en en Asus zeer goed en HP vind ik iets minder goed maar zeker niet slecht alleen hun prijs volgens de specs is soms ietwat te hoog, aan de andere kant lenovo heeft veel betere nakoophulp dan HP. en van Asus weet ik dat niet

Leuke kaart, maar geen absolute topper (is ook niet logisch voor dit bedrag)

Omdat ik niet weet wat jij onder een 'deftige' videokaart verstaat kan ik daar niet echt op antwoorden.
Ter vergelijking : in mijn (binnenkort precies 2 jaar oud zijnde) systeem, zit een GTX 780M. Ik heb ze even naast elkaar gezet op het grote boze w w w :

Klik

Ik zal wat videobewerking moeten doen en dergelijke (vb interview montage's enzo, filmpjes maken) en ik heb van horen zeggen dat de grafische kaart hier een belangrijke rol in speelt. Het liefst had ik dan toch een videokaart waar ik dit allemaal mee kan doen, zonder dat m'n laptop meteen chrasht ofzo of stukgaat.

Die GTX780M ziet er wel goed uit eigenlijk, als je kijkt naar het verschil!

Hoi,

De lenovo die je meld bassie9 staat hier ook te draaien en nog steeds zonder rookwolken en asus heeft ook wat goed te maken anders zouden ze deze actie ook niet hebben.

Ik weet niet of hij 28 euro duurder mag zijn maar deze lijkt mij een goede optie ook omdat je hem mee naar school neemt en dan is 17 inch wat groot en zwaar.

En in de Asus uitvoering zou deze een goede optie zijn

Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen voor de hulp en de ideeën! Na heel wat opzoekingswerk heb ik al veel bijgeleerd, het waren ook allemaal interessante websites!

Ik heb besloten om voor de laptop te gaan die Bassie9 me aangeraden heeft; de ASUS met I7 processor http://tweakers.net/pricewatch/443226/asus-n551jb-cn021h.html

Deze lijkt me meer dan genoeg om m'n opdrachten dit jaar uit te voeren. De laptop opzich vind ik er ook wel leuk uitzien. :)

nogmaals bedankt iedereen voor alle hulp! Veeeel groetjes!

Hoi

Goede keus veel plezier met de aankoop misschien nu nog even je vraag op op gelost zetten:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan