Laptop voor snel gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fantasyx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Hallo allemaal.
Ik wil binnenkort een laptop aan gaan schaffen waarop ik msn, internet en gamen (FM / PCM) tegelijkertijd kan op een knap tempo. Niet dus dat ie blijft hangen als ik van msn naar internet ga, of van het een naar het andere programma ga dus.
Ik wil max. ongeveer 800 euro uitgeven aan de laptop.

Hebben jullie tips over harde schijf, videokaart en processor e.d.?

Bedankt.

Gaat niet lukken, laptops, en al helemaal niet in die prijsklasse, zijn niet gemaakt en bedoeld om te gamen.

Aan wat voor prijs moet ik dan gaan denken, en hoezo zijn laptops niet bedoelt om te gamen? Macbook is ook best ofzo.

Een beetje redelijke laptop om aardig op te gamen zo rond de 1500 euro en dan nog is een desktop van b.v. 800 euro vele malen beter geschikt

Ok. Een desktop vind ik ook wel best opzich, maar aan welke specificaties moet ik dan denken voor een snelle game-pc?

Als je een desktop wilt kopen, kan je het beste een (laten) samenstellen. Hier op het forum zijn genoeg kenners die dat voor je willen doen. Je moet dan wel even een aantal vragen beantwoorden, namelijk:

Doel
Wat wil je ermee gaan doen

Stilte
Hoe belangrijk is stilte voor jou?

Assemblage
Wil je hem zelf in elkaar zetten of moet het bedrijf dat doen (extra kosten)

Randapparatuur
Wat heb je al en wat wil je erbij hebben... (denk aan beeldscherm, toetsenbord, speakers e.d.)

Software
Welk besturingssysteem wil je erbij hebben, en welke software (Nero, Office etc.). Bij veel Vista besturingssystemen krijg je nu een gratis upgrade naar Windows 7.

[EDIT]Als je even op het forum zoekt, vind je vele resultaten van eerder samengestelde pc's. Je moet dan overigens wel een recent topic nemen, gezien het feit dat de hardware dan up to date is. [/EDIT]

Laatst bewerkt:
PC laten samenstellen ben ik niet zo'n fan van. Ik wil gewoon naar de winkel gaan en een pc uitkiezen. :confused:

Dan ben je vaak duurder uit... of je krijgt een supersnele pc met een trage videokaart..

Ik denk dat je de games football manager en pro cycle manager nog redelijk goed op een laptop van 800 euro kan spelen. Ik speelde football manager 2009 op een laptop van 2 jaar oud. Ze hebben niet echt veel grafische kracht nodig. Alleen een goede cpu is wel handig, wil je het spel een beetje op normaal tempo spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan