Laptop voor student... Ervaringen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ksw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ksw

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een laptop die ik goed kan gebruiken als student.
Ik heb niet zo veel verstand van welke merken nou de beste zijn. Mijn vriend heeft wel sinds een maandje een HP laptop, maar dat bevalt hem echt slecht en ik dacht zelf ook niet echt aan een HP.
Budget is rond de 500 euro.

Wat doe ik ermee(en wat wil ik dat ie kan)? :
-Veel internet gebruik
-Veel gebruik van Office programma's(word, excel etc)
-Aansluiten op beamer voor presentaties
-Liefst zo weinig mogelijk lawaai
-Kans op uitvallen zo minimaal mogelijk(ik weet dat dit ook wel afhangt van eigen gebruik)
-Wifi
-Mooie beeldscherm waar ik eventueel af en toe een film op kan kijken
-Laptop niet al te groot. Mijn vader heeft een 17'' laptop maar dat vond k wel een beetje te groot om steeds mee te nemen naar school etc.
-USB (minimaal 2 ingangen)
-Windows 7(hoorde dat die wel beter is?)

Hebben jullie enig idee welke Laptops op dit moment aan te raden zijn of misschien studenten(of werknemers die veel gebruik maken van laptop?) die ervaring hebben met een laptop.

Ik ben via deze forum wel deze laptop tegen gekomen.
Is dat een goede laptop voor de dingen die ik zo'n heb opgenoemd?

Alvast bedankt voor alle ideeën!

ik zou voor een toshiba of asus gaan,
die je zelf hebt gezien is wel goed genoeg voor basis gebruik

ik zou voor de dell studio 1555 gaan, die heb ik HD scherm ook volgens mij 17inch en veel extra's die jij geeneens gaat gebruiken (misschien later, maar daardoor is hij zoiezo snel) voor maar 600 euro

Bedankt voor de reacties.

@trezor,
specificaties zien er opzich niet slecht uit, maar ik vind die ene laptop die ik liet ziet qua uiterlijk wel wat mooier. Ik weet dat het niet de uiterlijk gaat maar om de innerlijk :p maar in dit geval als ze beide ''even goed'' zijn....
Ook kwam ik vandaag dit artikeltje nog tegen: http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-laptops-gaan-vaker-stuk-dan-die-van-asus-en-toshiba.html

Bevestigd beetje mijn ''vooroordeel''.

@Marcell96,
ik had inderdaad ook al een beetje in mn hoofd dat ik voor een Asus of Toshiba wil gaan.
Wat bedoel je trouwens precies met ''basis'' gebruik. Dat de laptop gewoon simpel is of basis in de zin van, wat ik eigenlijk zo'n beetje had opgenoemd?

@davidb52,
Laptop ziet er idd goed uit. Ik ga morgen even langs bij een paar winkels, hopelijk staat die daar ook tussen. Kan ik hem even beter bekijken.

Verdere suggesties en ervaringen zijn altijd welkom :)

Jammer genoeg staan Dell computers niet in de winkel. Je kunt ze alleen telefonisch of via internet bestellen. Verder raad ik je een Dell of ASUS aan omdat Toshiba's vaak nog wel eens last hebben van koelproblemen.

Nou jongens, ik vandaag een Asus K52N SX227V gekocht. Ik had al besloten om zoiezo niet via internet te kopen maar gewoon via een winkel.

Dit is hem

Ik heb hem zelf in de winkel een beetje geprobeerd, voelde goed aan en het typen vond ik persoonlijk wat fijner. De knopjes op de toetsenbord hebben namelijk ruimte tussen elkaar.

Nog bedankt voor alle suggesties :thumb:

Veel plezier ermee :thumb: . Wil je hier nog boven aan de pagina de status van dit bericht op opgelost zetten? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan