Laptop voor studie

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnneC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2012
Hallo allemaal,

In september begin ik aan een nieuwe studie en daarvoor ben ik nog op zoek naar een nieuwe laptop. Ik zal daarop voornamelijk office gebruiken, maar ik maak ook youtube-filmpjes (met een losse camera, er hoeft dus geen webcam in te zitten). Ik speel hoogstens af en toe de Sims 2, dus daar hoeft geen rekening mee te worden gehouden.

Wat ik wel heel belangrijk vind is dat de laptop snel opstart en dat ik veel dingen tegelijk kan doen. Ook wil ik er tot het einde van mijn studie mee toe kunnen (4 jaar), dus hij moet een beetje stevig zijn en niet over 2 jaar verouderd zijn. Ik neem hem ongeveer 2 keer per week mee naar de uni, dus liever niet te zwaar en niet meer dan 15.6 inch.

Ik zat zelf te denken aan deze: http://www.paradigit.nl/Paradigit/product/ZPR_14KPH/01_KLAPTOP/productdetails/80003355/Asus_15_6_K53SC_SX451V_i7_2670QM_8GB_750GB/90N8LC155H1A34VL133Y/default.aspx , maar ik twijfel of ik niet overbodige specificaties zoek (i7 processor en 8gb ram), heb ik dat wel nodig of kan ik ook iets goedkopers nemen? En is het wat?

Andere suggesties zijn ook welkom! Ik heb er zelf vrij weinig verstand van:S

Groetjes,
Anne

Dank je! Maar zou een i3-processor niet over een paar jaar nogal traag zijn? Mijn ouders hebben hier een acer met i3 en die vind ik niet zo snel...En is ie snel genoeg voor het bewerken van filmpjes?

Voor het bewerken van filmpjes is hij ook goed, en anders zoek ik nog wel een andere voor je met i5 of i7 (wat jij liever hebt en beter vind voor jou)
En nog iets, wat is de max prijs?

Laatst bewerkt:
Hey!

Ben vanmiddag even bij de mediamarkt geweest en daar ontzettend goed geholpen. Ben er bijna zeker over uit dat het deze wordt: klik.
Reden dat ik nu zo graag een goede processor en redelijk nieuwe laptop wil, is dat ik net een halfjaar heb gewerkt en best wat te besteden heb, terwijl ik verwacht dat dat de komende jaren juist weer veel minder wordt. €800 is wel mijn max, zulke hoge eisen stel ik nou ook weer niet:P Maar ik hoor graag wat jullie van die Lenovo vinden (ken het merk nl helemaal niet, maar volgens die man van de mediamarkt was het wel heel goed) en andere suggesties zijn nog steeds welkom!

Wat voor programma ik ga gebruiken voor de filmpjes weet ik nog niet, heb al wel de opnames, maar aangezien mijn oude laptop 6 jaar oud is, wilde ik ff wachten voordat ik ging bewerken, die kan toch geen nieuw programma meer aan.

Processor: Intel Core i5-3317U - Deze is aardig goed.
RAM: 4 GB RAM - 4 GB is voldoende.
Grafische kaart: HD Graphics 4000 - Voor mijn gevoel heb ik nooit wat met Intel gehad, maar de 4000 serie vind ik dan weer niet slecht.
Hard drive capacity: 500 GB - Dit is ruim voldoende.
Processor snelheid: 1,7 GHz / 2,3 met Turbo - Dit is dan weer tegen vallend. Aangezien 1,7 niet echt snel is, dus opstarten zal niet snel gaan, en programma's opstarten zal ook niet heel snel gaan. (Alleen in Turbo mode zal die snel gaan.)
Beeldschermdiagonaal (inch): 13,3 inch - 13,3 is klein, maar voor een studie wel goed genoeg.

Verder ziet alles er wel goed uit.

Het Merk Lenovo ken ik ook niet nee, maar zoals hij eruit ziet. Zal hij zeker niet slecht zijn.

@wesz
de snelheid van je processor maakt bijna niet uit voor hoe lang het opstarten duurt van programma's en windows, want daarvoor moet je vooral een snelle harde schijf hebben.

lenovo is een merk wat vooral laptop's maakt voor bedrijven en het zijn vooral stevige laptop's (lenovo heeft de computer devisie van IBM gekocht).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan