Laptop voor thuis (o.a fotobewerking)

Status
Niet open voor verdere reacties.

canyonree

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Budget?
Mijn budget zit tussen 700/800 euro.

Werkzaamheden

Ik ben opzoek naar laptop waar Windows op draait. De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor:
- Het bewerken van foto's (geen video's)
- Het bekijken van HD films
- Bijna geen gaming behalve het spelen van Football Manager (Grafisch geen zwaar spel)
- Standaard werkzaamheden zoals downloaden, browsen, mailen etc.

Mijn speerpunten bij het zoeken naar een laptop zijn het snel opstarten en hervatten van het systeem. En het mogelijk moeten zijn van het draaien van meerdere software naast elkaar (voornamelijk Photoshop in combinatie met Illustrator, Word en andere kantoor software.)

De laptop wordt voornamelijk thuis gebruikt.

Vookeuren
Op dit moment heb ik twee laptops op het oog. Namelijk:
- HP Pavilion 15-p290nd
- Lenovo IdeaPad Z50-70 59440287

Ik heb de twee laptops vergeleken op laptopshop.nl:
http://www.laptopshop.nl/vergelijken/555615/572163

Mijn grootste twijfel zit hem in het feit dat de HP goedkoper is maar wel HDD, Cache SSD opslag heeft. Tegenover een SSD opslag bij de Lenovo. Verder spreken bijna alle specs in het voordeel van de HP.

Scheelt het hebben van een SSD tegenover een HDD, Cache SSD echt bijna 100 euro? Of heeft de HP nog meer nadelen die ik over het hoofd heb gezien?

Eventuele alternatieve suggesties zijn uiteraard ook welkom :)

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik zou voor de HP gaan omdat, zoals je zelf ook al schreef, bijna alle specs in het voordeel van de HP spreken.
De HP biedt wel het meeste opslagruimte wat vooral bij grafische bewerkingen en opslag van HD-films een voordeel is want 256 Gb is dan zo vol.
Je kunt die € 100 dan beter besteden aan een eventuele uitbreiding, bijv. de huidige HDD als opslag-schijf plaatsen en een 120 Gb SSD als OS schijf.
Dan ben je en snel en je hebt ruim voldoende opslag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan