Laptop voor werk +/- 1.000 EUR

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolutionary

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Beste helpers,

Van mijn werkgever mag ik een laptop uitzoeken voor mijn werk. Prijs heeft hij niet genoemd, maar ik wil de aanschafprijs rond de €1.000 houden. In principe werk ik de hele dag achter de laptop, mijn werkzaamheden bestaan uit het ontwikkelen en optimaliseren van processen, daarbij maak ik hoofdzakelijk gebruik van Excel. Daarnaast moet er ook een handelsplatform (voor het handelen in aandelen e.d.) kunnen draaien op de laptop. Ik mag mijn laptop ook privé gebruiken, maar het enige waar ik hem prive voor gebruik is wat poker spelen en tv-series (via tvduck.com) kijken.

Ik heb op internet al wat zitten zoeken en ik denk dat ik een Intel Core i7 processor wil, alhoewel ik de Core i5 ook wel interessant vind. RAM geheugen moet minimaal 4GB zijn denk ik, ik heb er nu eentje met 2GB en die is zo nu en dan niet vooruit te branden... Wat denken jullie? Is de Core i5 sterk genoeg of moet ik toch echt aan een Core i7 denken?

Op internet vond ik deze laptop: hp pavilion dv7-3190ed, voor specificaties: http://www.kieskeurig.nl/laptop/hp/pavilion_dv7-3190ed_wg615ea/specificaties/887507/

De kloksnelheid van deze laptop (1600 Mhz) lijkt wat laag, ik las op dezelfde site dat deze tegenwoordig tussen de 1500 en 3000 mhz zit. Daarnaast is de snelheid van de harde schijf (5400 rpm) ook niet echt bovengemiddeld. Maar goed, ik ben maar een leek en misschien let ik wel op de verkeerde zaken of interpreteer ik ze verkeerd. Ik ben wel benieuwd wat jullie mij zouden aanraden.

Alvast bedankt!

Groeten,
Tim

Laatst bewerkt door een moderator:
Tim,

ik gebruik al jaren zakelijk laptops en dat zijn zonder uitzondering Dell's geweest.
Ervaringen zijn zonder uitzondering goed (nooit issues gehad).

Prima geschikt voor wat jij er mee wil doen.
Kijk zelf even rond naar modellen/types.

Tardis

Bedankt voor je snelle reactie Tardis:thumb:

Ik heb even gezocht naar Dell laptops en ik kwam bij deze uit: Dell Vostro 3700 (V3700-M111NL) prijs: 950 - 1000 euro.
Als ik deze laptop echter vergelijk met de HP die ik in mijn eerste post vermeldde dan valt op dat deze Dell iets minder krachtig is.

De verschillen op een rijtje:
Processor: HP (Intel Core i7) en Dell (Intel Core i5)
RAM: HP (6144 MB) en Dell (4096 MB)
Hardeschijfgrootte: HP (1200 GB) en Dell (320 GB)
Snelheid: HP (1,6 Ghz) en Dell (2,4 Ghz)
Snelheid hardeschijf: HP (5400 rpm) en Dell (7200 rpm)

Op 3 van de 5 punten scoort de HP beter en op 2 van de 5 punten scoort de Dell beter, maar ik weet niet hoe zwaar elk punt zou moeten tellen. Wat zijn volgens jullie de belangrijkste punten om naar te kijken in mijn situatie?

Groeten,
Tim

Goedenavond,

Denk dat dell ook qua merk zal voldoen maar denk dat de Asus een betere optie is en dan zit ik aan deze te denken .

Ps. lees deze ook eens

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Modag! :thumb:

Kan je misschien onderbouwen waarom jij de Asus beter vindt dan de HP die ik heb gevonden. De Asus heeft bijna dezelfde specificaties als de HP. Het enige verschil dat mij is opgevallen is dat de HP een groter werkgeheugen heeft (6GB) dan de Asus (4GB).

Ik hoor graag van je!

Tim

PS. Waar precies moet ik naar kijken in de tweede link Modag? Ik zie allemaal specificaties van de Core i7, maar ik begrijp niet goed wat je me probeert duidelijk te maken.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Qua merk is hij beter als de hp en zit twee jaar garantie op en de de videokaart is ook even beter als de hp maar de hoofdzakelijke keuze voor de Asus is het merk. En aangezien de keuze in 17 inch bij de betere merken ASus Toshiba Sony iets wat beperkt is in deze prijsklasse kwam ik op deze uit.
Je had het over dat de processor op 1600Mhz wat laag was maar dat wordt hier wat uitgelegd dat er ook een turbo is

Laatst bewerkt:
Oke bedankt! Dus 1600Mhz hoeft niet perse wat te zeggen.

Zijn er nog meer helpers die positieve ervaringen hebben met Asus? Voor mij was dit merk tot vandaag namelijk onbekend:p

En zouden jullie de Asus ook boven de Dell en de HP verkiezen?

Tim

haha, die link zocht ik net:d

maar ik zou zeker eerder voor een asus gaan dan dell of hp

Bedankt voor de link Modag! Schokkend om te zien hoeveel laptops stuk gaan binnen 3 jaar. Zelfs 16% bij de Asus en Toshiba vind ik aan de hoge kant! Dat ik niet voor HP zou moeten kiezen is mij inmiddels duidelijk. Zijn er nog meer redenen aan te voeren om voor Asus te kiezen in plaats van Dell dan alleen op basis van de "malfaction rate", want bij de Dell en de Asus ligt dat niet zo ver uit elkaar...

Tim

Laatst bewerkt:
Zijn er nog meer "helpers" die de Asus boven de Dell (of elk ander merk laptop) zouden verkiezen, en waarom?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan