laptop voor zowel programma's als maya, als om mee te kunnen gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucris

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
De titel zegt het al, ik vraag me af of zo'n laptop �berhaubt bestaat, aangezien dat meestal moeilijk samengaat. Ik heb gehoord van softmodding (Geforce > Quadro, of andersom), maar om dat nu continu te herhalen, om zo te kunnen gamen of weer te kunnen designen.. 't gaat mij er eigenlijk het meest om om een leuke laptop te hebben die programma's zoals Autodesk Maya, Cleaner XL, Combustion en Motionbuilder kan dragen. En dan zou het leuk zijn als er nog wat spellen mee gespeeld kunnen worden, al is dat niet eens perse noodzakelijk (dus vergeet maar wat de titel zegtl).
Wat natuurlijk ook nog kan is een laptop kopen met een geforce kaart, waarvan de gpu dezelfde is als die van een (goeie) quadro kaart. Dan kan ik in principe de kaart gewoon softmodden, en dat bespaart me dus een hoop geld.
In iedergeval, om nog even bij de titel terug te komen; ik dacht eerst een laptop gevonden te hebben die beide dingen zou hebben, zowiezo het kunnen hanteren van maya: HP EliteBook 8730w FU470EA. Is dit misschien toch een idee?
Zijn er ook nog mensen die weten van andere (goedkopere) laptops, die maya ook aardig kunnen draaien? Ik heb de laptop zelf alleen nog maar voor mijn vervolgopleiding nodig, later koop ik dan wel weer een betere.

Ik heb een budget van, laten we zeggen, tot de 1.400,-. Als je toch iets duurders vindt, geef de link dan toch maar.

vriendelijke groet,
Laurens.

kijk eens naar Dell alienware, dit zijn wel vrij dure, maar ook zeer krachtige laptops/Pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan