Laptop vreselijk traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Hallo,

We hebben een compaq prrsario cq71 11eod.
sys specs: 320GB hardeschijf
Intel T4200 2.0Ghz

Met windows 7 home premium, en nog is ie traag:shocked:
Bij het opstarten blijft ie ook wel eens vast lopen.
En ik heb het bios een keer gelfashd (2 keer)

Wat zou er aan de hand zijn?

Alle antwoorden zijn welkom

mvg Windowsfaq

Hallo,

bij mij is het zelfde gebeurt en bleek dart de overdrachtsmodus van de hd van (u)dma naar pio
was gekomen.Weliswaar in xp maar in w7 is dit hetzelfde probleem.In xp kan je die instelling controleren via start-deze computer rechts klikken-beheren-apparatbeheer-ide ata-atapi controllers-primair ide kanaal-eigenschappen-2de tab geavanceerde instellingen-overdrahtsmodus---- die moet op ultra dma mode 5 staan maar in jou geval waarschijnlijk op pio-modus.

Laat het weten dan doen we verder om het op te lossen..

Groetjes

Hallo,

bij mij is het zelfde gebeurt en bleek dart de overdrachtsmodus van de hd van (u)dma naar pio
was gekomen.Weliswaar in xp maar in w7 is dit hetzelfde probleem.In xp kan je die instelling controleren via start-deze computer rechts klikken-beheren-apparatbeheer-ide ata-atapi controllers-primair ide kanaal-eigenschappen-2de tab geavanceerde instellingen-overdrahtsmodus---- die moet op ultra dma mode 5 staan maar in jou geval waarschijnlijk op pio-modus.

Laat het weten dan doen we verder om het op te lossen..

Groetjes

Ja, maar ik heb het over de laptop met windows 7. Kan ik daar de pio naar (u)dma zetten?
Want volgens mij kan ik die niet in het bios veranderen..

hallo,

als je de uitleg goed leest moet er niets in het bios gewijzigd te worden.Gewoon via start(linksonder)-deze computer-....

succes

hallo,

als je de uitleg goed leest moet er niets in het bios gewijzigd te worden.Gewoon via start(linksonder)-deze computer-....

succes

Ja ik heb het gelezen...en kan deze instelling ook in windows 7???
Is daar een registerhack voor ofso iets?

Nee, het is geen registerhack en in win7 moet het ook mogelijk zijn zoals in xp(ook al eens gezegd in mn eerste post).:confused:Probeer gewoon de werkwijze die ik beschrijf en zeg war er staat.

Succes:thumb:

maar is dat nie gewoon dat je computer te licht is of er al te veel andere
programma's op hebt staan.

met vriendelijke groetjes,
Céline

hoe zwaar is je computer?
wat het al in het begin toen je windows 7 had dat hij ook
zo traag was of is dit plots gekomen?

met vriendelijke groetjes,
Céline

Samsung netbook SOMS erg traag

Wat jammer dat er verder niet is gereageerd op deze vraag.

Mijn Samsung N230-JA01NL netbook pc is SOMS erg traag, maar dus niet altijd. Opstarten gaat normaal, maar sommige opdrachten worden pas na vijf(!) minuten uitgevoerd, zoals gisteren bij het oproepen van de DOS-prompt dmv CMD.

Ik heb van alles geprobeerd, ge-upgrade van Win7 Starter naar Home Premium, alles steeds ge-updated, opgeruimd, gedefragmenteerd, registry-booster, geheugenbanken en temeratuur laten testen en meten in een MyCom-winkel.

Uiteindelijk heb ik de (3 maanden oude) pc op laten sturen naar Samsung. Die hebben de schijf met al mijn geïnstalleerde en geoptimaliseerde programma's en data leeggehaald en het systeem weer teruggezet naar Starter Edition. Vervolgens hebben zij de machine geretourneerd met de doodleuke opmerking dat er niets mis aan was en dat zij alleen maar een BIOS-upgrade hadden uitgevoerd..

Volgens mij ligt het inderdaad aan de BIOS, maar ik zou niet weten wat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan