Laptop W8 loopt te vaak vast

• Onderwerp starter Onderwerp starter Oran
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Oran

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2013
Beste allemaal,

Mijn laptop W8 (1 jaar oud) loopt te vaak vast, als ik ergens op click dan loopt ie vast, en niet even maar best land voor iets kleins. Als ik van de ene venster naar die andere venster of als ik op de start knop druk om naar de start menu te gaan bijv. Het gaat om ASUS Notebook (K56CM).

Ik heb een beetje gegoogeld en heb begrepen dat het te maken kan hebben met de hard schijf. de harde schijf is van HITACHI HTS545050A7E380. 500GB
Is er een tool of iets waarmee ik de harde schijf grondig kan controleren?

Dat zou fijn zijn

Dank jullie wel alvast.

Oran

Dit programma kan dat zeker: EaseUS Partition Master !!
Hier te downloaden: http://www.partition-tool.com/easeus-partition-manager/disk-surface-test.htm

Download EaseUS Partition Master and install it. After that, launch EaseUS Partition Master.
2. Select the hard disk you want to test surface, right click the hard disk and select Surface Test (or click menu Disk > Surface test), then EaseUS Partition Master starts checking bad sectors for hard disk. Bad sectors will be marked as red

Dankjewel voor jou reactie.

Heeft het dan geen invloed op mijn documenten en data en zo (raak ik niks kwijt?) want ik heb nog niet eens een backup gemaakt. Het kon niet en nog steeds niet (on beter gezegd heel heel heel langzaam)

Hij is nog niet begonnen met het installatie van EaseUS Partition Master want het duurt zo lang. ik heb het via een andere pc gedownload en via de usb naar de laptop geplakt. en nu maar wachten wat er gaat gebeuren

Hij is nu bezig met het Surface test met gratis MINITOOL PARTITION WIZARD HOME EDITION 8.1.1. Deze had ik al op de laptop staan

JA, is goed

MINITOOL PARTITION WIZARD HOME EDITION 8.1.1 heeft 4 fouten gevonden op de C:
maar worden deze wel verwijderd? want het wordt niet aan gegeven

Ik ben bij een computer winkel geweest en ze zeggen dat als er fouten worden gevonden (mijn geval 4 fouten) met die ene test die ik heb laten doen (ik heb ze verteld waar het over ging en met welke programma ik de test heb laten doen) dan is de harde schijf niet meet goed.
Nu ga ik contact op nemen met de winkel waar ik hem 1 jaar geleden heb gekocht i.v.m. de garantie.

Erg bedankt voor de mee denken

Oran

Laatst bewerkt:
@Oran
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand gereageerd heeft) als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan