Laptop warm, soms wel tot 80 graden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chun

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Berichten
217
Hallo,

Mijn laptop die wordt elke keer héél erg warm, tot wel 80 graden (muziek luisteren, virusscanner, msn en internet). Ik plaats mijn laptop altijd op een harde ondergrond. Ik heb een Sony VAIO VGN-FZ31E en processor is Intel Core 2 Duo T5450, 1.66Ghz. De rooster waar (frisse) lucht wordt ingezogen is aan de onderkant en de warme lucht wordt aan zijkant links er weer uitgezogen. Laatst had ik nog met een stofzuiger de rooster vanaf buiten schoon gezogen. Mijn laptop is ongeveer 3 á 4 maanden oud.

Op internet heb ik zitten google, maar ik heb nog geen oplossing gezien...

Momenteel heb ik een boek bij de achterkant van de laptop gezet om de laptop wat hoger te plaatsen. Ik heb er ook nog een bureau ventilator ernaast staan om wat frisse lucht tegen de laptop te blazen. Maar dit is natuurlijk niet de beste oplossing, weet iemand raadt?

Chun
 
Met wat meet je dit? Als het speedfan is, die is niet betrouwbaar. Die gaf aan dat mijn laptop 87 werd, core temp + everest gaven 70 aan. Speedfan kan heel ver afwijken.
 
Ik gebruik PC Wizard 2008 om te kijken wat de temperaturen zijn!
 
En wat krijg je bij core temp en of everest?
 
Hoi,

Of even in de bios kijken of daar de temp wordt aangegeven zo ja is dat de meest juiste.

Modag
 
Laatst bewerkt:
In een laptop staat meeestal geen temp in de bios maar je kan het natuurlijk altijd proberen
 
@swallav; de temperatuur schommelt tussen de 78 en 82 graden soms. Vorige keer zag ik ook 90 graden staan, maar toen ging hij weer terug rond de 80 graden...

@Modag; waar in de bios zien wat de temperaturen zijn?
 
90 graden???? Dat is vreemd, zeker omdat intel volgens mij al zijn core heeft beveiligt tegen overheaten. Meestal klokken ze zichzelf vanzelf onder op het moment dat ze te warm worden. Mijn AMD turion Tl-60 doet dat op 88 graden, dan zet ie zichzelf uit. Maar temps in de bios staan waarschijnlijk onder system maar dat verschilt per bios. Het kan ook zijn dat ze er niet tussen staan aangezien het een laptop is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan