Laptop wel lokale verbinding, maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meliaeris

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Hallo,

Ik zit met een probleem. Allereerst: ik heb een Compaq laptop met Windows Vista.
Deze zit draadloos aangesloten op de hoofdcomputer. Hiermee is gewoon verbinding.
Echter, met het internet is geen verbinding vanuit mijn laptop en wel vanuit de hoofdcomputer.
Nu ben ik een redelijke computernoob dus ben ik gaan zoeken waar het probleem ligt.
Ook heb ik al een aantal keer de optie 'Automatisch nieuwe IP-instellingen voor netwerkadapter 'Draadloze netwerkverbindinge' ophalen' geklikt.

Nu wilde ik kijken wat mijn fysiek adres was met windows vlaggetje + R, <cdm> <ipconfig/all> maar het volgende komt te staan:

Fysiek adres: 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP ingeschakeld: nee
Automatische configuratie ingeschakeld: ja
.....
Mediumstatus: medium ontkoppeld

Help?

Oja, het lukt me niet om bij de hoofdcomputer het gateway adres in te tikken bij het balkje van internet, want dan gaat ie zoeken bij google :(

Verwijder alle opgeslagen profielen van draadloos internet en stel deze opnieuw in, dus opnieuw verbinding draadloos zoeken en wachtwoord invullen en dat profiel bewaren ipv het profiel dat nu niet werkt

Hoi,

Welkom op "Help Mij" :D

Ik lees dat je laptop is aangesloten op de "hoofdcomputer".
Ik neem aan dat dat met een router is? En dat je de "hoofdcomputer" kunt zien in je netwerk.
En die hoofdcomputer heeft zo te zien wel internet toegang aangezien hij gaat zoeken op Google. Ik heb een aantal vragen.

Hoe is je verbinding (modem - router - computer(s))?
Welke router heb je?
Is de "hoofdcomputer" bekabeld aangesloten op de router of ook draadloos?

Het wil nog wel eens helpen als je de volgende stappen onderneemt:

Alle computers uit.
Stroom van router halen
Stroom van modem halen
Koffie halen
Na een minuutje stroom weer op modem
Wachten tot deze weer volledig is opgestart dus tot de lampjes branden zoals het hoort.
Stroom weer op router.
Wachten tot deze weer volledig is opgestart dus tot de lampjes branden zoals het hoort.
Computers weer opstarten.
Kijken of je nu wel verbinding hebt met internet.
:cool:

Hallo,
Mijn computer is - even kijken - bekabeld, ja want hij heeft een LAN verbinding.
Ik heb een modem van Ziggo (motorola), en gezien ik kan internetten op mijn computer en kan telefoneren, is daar weinig mis mee.
De model is via een kabel aangesloten op mijn router van Sitecom.

Verwijder alle opgeslagen profielen van draadloos internet en stel deze opnieuw in, dus opnieuw verbinding draadloos zoeken en wachtwoord invullen en dat profiel bewaren ipv het profiel dat nu niet werkt

Ja, mijn draadloos is een beetje raar ingesteld, namelijk door iemand die er veel verstand van heeft dus die heel moeilijk heeft lopen doen.
Mijn netwerk is officieel gezien onbeveiligd, maar je kunt er alleen inkomen als dat netwerk een 'slot' heeft en jouw laptop/computer een sleutel.

Zegmaar als een beveiligd netwerk een complete muur om zich heeft en je een wachtwoord nodig hebt, heeft mijn netwerk op dit moment slechts één slotje waarop mijn laptop past. Ik heb daar geen wachtwoord voor nodig (volgens mij).

Waarschijnlijk ken je dit wel, maar om het even uit te leggen :)

Wel verbinding met je router, niet met internet, dan heb je waarschijnlijk een MAC-adres beveiliging.

Kijk in je router en vul op de juiste plek het MAC-adres van je laptop in.

Om verbinding met je router te krijgen, verwijder de internetverbinding uit je router.

Bedankt voor de reactie, maar dan komt ik als noob met de volgende vragen:

1. Hoe kom ik 'in' mijn router?

2. Hoe kom ik aan het MAC adres van mijn laptop?

Alvast bedankt,

Groetjes Tessa

Om verbinding met je router te krijgen, verwijder de internetverbinding uit je router.
De kabel tussen de rouoter en je pc moet blijven zitten.

Geef dan in je browser het ipadres in van je router. Dit begint meestal met 192.168
Staat in je boekje als het goed is.

MAC adres laptop:

Open DOS box, typ in: ipconfig /all

En dan krijg je een reeks cijfers met per 2 een - er tussen

Kun je met MAC adres beveiliging dan nog wel verbinding maken met je router? Volgens mij kom je dan helemaal je netwerk niet meer op en zoals ik het lees kan hij verbinding maken met de hoofdcomputer en dus het netwerk. Ik ga voor de IP uitgifte en internet resetten bij de provider middels de eerder genoemde acties van uitzetten / stroom eraf en dan 1 voor 1 weer opbrengen. Werkt in veel gevallen.

Nou, dit gaat me niet lukken.

Mijn MAC adres heb ik (denk ik), dat is 00-00-00-00-00-00-00-E0. Klinkt in mijn oren niet goed. Het wordt aangegeven als het fysieke adres. Ik heb ook andere fysieke adressen, namelijk onder het 'kopje' tunnel-adapter LAN-verbinging* 4, bij ethernet-adapter LAN-verbinding en bij adapter voor draadloos LAN DRaadloze netwerkverbinding (bij nader inzien klinkt die laatste wel voor de hand liggend eigenlijk)

Anyway, zoals blijkbaar wel meer mensen op dit forum kan ik niet inloggen met 192.168.xx.xx bij Sitecom.
Mijn internet gaat gewoon bij Google ernaar zoeken.

Ook heb ik geen internet als ik bij de router mijn stekkertje voor de modem eruit haal. Is dit logisch, of is mijn pc dan ook draadloos verbonden of doe ik iets fout?

Groetjes Tessa

*Leest net tweede reactie*
Ik ga dat denk ik maar eens proberen:
Computer uit, stroom van mijn modem en van mijn router.
Dan weer op mijn modem, op mijn router en op mijn computer (die volgorde)

Tot zo. ^^

Als je in je router wil, dan heb je geen internetverbinding nodig.

Heb je je wifi verbinding wel aan staan ? (een oranje lampje op je toetsenbord ergens)

192.168.123.254

Laatst bewerkt:
Digger36, je bent geniaal!:thumb:
Gewoon het stroom uitdoen is veel makkelijker dan in je computer en je router inbreken, tenmiste voor iemand als ik :)

@Jedi, bedankt voor je hulp, ik hoop dat het nooit nodig is voor me om in de router in te breken want dat is me dus niet gelukt.
Mijn WiFi heb ik nooit gevonden (op mn laptop of via internet), al weet ik wel dat ik 'm moet hebben.

Ik heb internet, woehoe! :cool:

No problem :)

Zet je je vraag nog even als opgelost? Alvast bedankt :D :cool: :thumb:

Wifi IS je internet, dus als je verbinding hebt heb je ook wifi :D

wifi is je draadloze overdracht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan