laptop wep en netwerk wpa2

• Onderwerp starter Onderwerp starter hehe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hoi allemaal

Ik heb een goed werkend netwerk thuis met een wpa2 personal beveiliging.
Hangen een xp en een w7 pc aan een netgear dual router.
Elke nieuwe laptop krijgt ook verbinding na invoering van mijn netwerksleutel.
Echter mijn eigen oude laptop met XP home sp1 krijgt dit niet.
Deze vraagt om een sleutel voor een wep beveiliging die ik uiteraard niet heb. Mijn sleutel wordt niet geaccepteerd omdat het niet voldoet aan de WEP eisen.

Wie weet hoe ik dit voor elkaar krijg?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Hens

Hoi Hens,

dit klopt want XP SP1 ondersteunt nog geen WPA2.
Om dit voor elkaar te krijgen moet je dus SP2 of SP3 installeren, dan kun je ook WPA2 aan. En hoef je dus niet de beveiliging van je netwerk af te breken.

Veel sucses
Groetjes Ralf

Hoi,

Het advies om SP3 te installeren is natuurlijk altijd goed. Anders gezegd: het feit dat je het niet hebt gedaan is niet slim vanwege de gebrekkige beveiliging die nu is ontstaan ....
Maar los daarvan: ook al iinstalleer je SP3, als je - verouderde - netwerkkaart geen WPA ondersteunt, helpt ook dat niet en anderzijds ondersteunen veel routers WEP niet meer omdat het achterhaald is.
Mogelijke oplossing: uitschakelen van de interne draadloze kaart en een usb-kaartje kopen ..... tenzij je die al hebt natuurlijk.

@ Ralf
bedankt voor het meedenken ik heb idd geupdate met ditzelfde idee maar dat bleek de oplossing niet.

@ Tee
Dat er geen servicepacks op stonden is omdat de laptop voor het eerst sinds jaren weer gebruikt gaat worden anders was hij idd up to date...
het is de CREATIX CTX712 Wireless LAN PCI Card
en dankzij jouw tip en nakijken op lancard weet ik nu dat het aan de kaart ligt.
Tot nu toe geen nieuwe drivers ervoor gevonden dus wordt het idd een nieuwe. Die ik idd wel heb liggen ;)

Jongens...Nogmaals hardstikke bedankt !!

PS:
@ BlueroothUSB
Als je graag je "post gemiddelde op wil krikken op deze manier...:confused: SOIT!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan