Laptop (werk)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piotrek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2012
Hallo

Ik zoek een laptop voor mijn werk, dat houdt in voornamelijk mailen, word en excel, en dergelijke. Ben ook veel op reis. De laptop die ik nu heb raakt snel leeg en wordt ook erg heet. (Dell Latitude E4300) Ik zou dus graag een hele lichte computer willen. Ik heb ook erg veel ruimte nodig voor bestanden voor mijn werk, en hierdoor zijn mijn vorige laptops vaak stuk gegaan. Mij werd de Dell Ultrabook XPS 13" aangeraden maar mijn zoon zegt dat dit een veel te dure laptop is voor wat ik moet doen.
Hij raadde mij dit forum aan omdat hij hier erg goed geholpen is.

Mijn vraag luidt dus of jullie mij een goede laptop aan zouden kunnen raden die in staat is om deze taken uit te voeren? (Mail, Office, Veel opslagruimte, licht, lange batterijduur.)

Met vriendelijke groeten,
Peter.

Als die tablet niet biedt wat je zoekt dan zou ik tóch een ultrabook kopen. Ze kosten inderdaad flink geld, maar sluiten aan bij wat jij wilt. De uitspraak van je zoon is dus alleen op de prijs geënt en niet op de functionaliteiten die het biedt.
En ja, ik heb goede ervaring met Dell XPS in het algemeen (XPS desktop pc's, XPS laptops etc.) en de service is prima, dus daar betaal je (ook) voor.
Je praat over "veel ruimte nodig" voor bestanden. De XPS 13 Ultrabook heeft 128GB aan boord, waarvan (voor gebruikersbestanden) naar mijn inschatting reëel 80 GB overblijft. Is dat genoeg?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de tips. Een tablet zou inderdaad erg licht zijn, maar is een los toetsenbord niet lastig als ik op reis ben? Ik ben veel onderweg. Met Dell ben ook ik erg tevreden. Een Ultrabook lijkt mij ook een goede en lichte vervanger voor mijn huidige Latitude. Ik heb op deze echter plusminus 230 GB en 150 GB daarvan in gebruik, na drie jaar. Zou 80 GB niet wat aan de krappe kant zijn?

Peter

Hmm... dat is dan vervelend, want een SSD zorgt voor minder energieverbruik en (dus) voor minder warmteonwikkeling, maar zijn niet (enigszins) betaalbaar te krijgen in grote omvangen.

Als je alle data wilt meezeulen dan zal de SSD in de XPS 13 niet groot genoeg zijn. Helaas is het ook niet mogelijk om een grotere variant SSD te nemen, als optie.
Andere XPS varianten (14,15) hebben een grotere harddisk (500 GB), maar die zijn dan geen SSD. Zijn ook groter qua (scherm-)afmetingen dan de 13.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Inderdaad lastig. Ik vind die 13" een mooie maat. En die zuinige SSD is ook erg handig. Wellicht moet ik aanleren om de hard disk vaak te schonen. Ik kan ook veel wegschrijven naar een back-up.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan