Laptop werkt enkel op netstroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

jointhan

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2005
Hallo,

Ik heb een laptop die zowel op batterij als netstroom kan werken. De batterij heeft altijd gewerkt tot vorige dinsdag. Plots ging de batterij van 100% naar 0% en wilde de batterij nooit meer opladen als de laptop verbonden is met het stopcontact. Bijgevolg heb ik nu altijd netstroom nodig als ik ook maar iets wil doen op de laptop. Ik heb al nagekeken of er geen stof zit tussen de contacten tussen de batterij en de laptop maar dat was niet het geval.

Heeft nog iemand ideeën wat er mis is met de batterij of waarom de batterij niet wil opladen?

Hoi,

Kan een probleem met de lader, of met de accu zijn.
Probeer het volgende:
Zet laptop uit.
Haal 220 uit de laptop en verwijder de accu.
Sluit nu alleen de voeding aan en laat de accu er uit.
Start op tot het apparaat volledig klaar is voor gebruik.
Je krijgt een melding mogelijk dat er geen accu in zit.

Zet nu het apparaat weer uit.
Plaats de accu
Sluit voeding aan
Zet laptop weer aan

..... en nu?

Hoi,

Kan een probleem met de lader, of met de accu zijn.
Probeer het volgende:
Zet laptop uit.
Haal 220 uit de laptop en verwijder de accu.
Sluit nu alleen de voeding aan en laat de accu er uit.
Start op tot het apparaat volledig klaar is voor gebruik.
Je krijgt een melding mogelijk dat er geen accu in zit.

Zet nu het apparaat weer uit.
Plaats de accu
Sluit voeding aan
Zet laptop weer aan

..... en nu?

Helaas, zonder accu gaf de laptop geen melding dat ze er niet in zat, maar bij configuratiescherm (energiebeheer) had hij het wel opgemerkt dat de batterij weg was. Nadat ik ze er opnieuw in stak was dit opnieuw veranderd bij energiebeheer, maar opnieuw geen melding, en ze laadt nog steeds niet op.

Hoi,

Wat is de aanschafdatum?
Afhankelijk van het merk, kan binnen een beperkte tijd de accu worden omgeruild.
Om zeker te weten dat het niet iets anders is, zou je de accu moeten 'testen' in een andere laptop .... wellicht bij de zaak waar je hem gekocht hebt?

Hoi,

Wat is de aanschafdatum?
Afhankelijk van het merk, kan binnen een beperkte tijd de accu worden omgeruild.
Om zeker te weten dat het niet iets anders is, zou je de accu moeten 'testen' in een andere laptop .... wellicht bij de zaak waar je hem gekocht hebt?

Helaas, ik heb hem gekocht in december 2005. Denk niet dat het nog binnen de garantie valt :confused:

het zou kunnen dat je adaptor dood/op is. Hij komt uit 2005, dus dat is dik 3 jaar en alweer bijna 4 jaar. Dit is op zich niet heel erg lang, maar het komt voor dat de adaptor niet meer wil opladen en dus de laptop alleen nog op netstroom wil werken.

Als de laptop wel werkt op de netstroom dan is de adapter juist nog goed en zal het eerder aan de accu of de aansluiting daarvan liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan