Laptop werkt na installatie niet meer help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubino

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2010
Beste forum leden. Ik zit met het volgende probleem.
Mijn vader heeft een Laptop van het merk compaq presario CQ60-100ED, hier zat windows vista op maar de computer liep elke keer heel erg vast en was bijna niet meer te gebruiken. Ik heb deze opnieuw geinstalleerd met windows xp professional wat ik ook wel eens met mijn eigen pc doet, en na de installatie werkt het internet niet meer en ook is er geen geluid en het beeld hapert heel erg. Ik weet dat je hiervoor drivers moet downloaden maar op de site van hp staan er maar 3 op. Ik heb deze geprobeerd te installeren maar dit heeft niks geholpen,ook weet ik niet welke drivers ik moet downloaden. Wie kan mij hier verder mee helpen aub? het is de laptop van mijn vader dus wil hem zo snel mogenlijk maken. Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hey bedankt voor je bericht. Ben vergeten erbij te vermelden dat ik heb windows xp proffesoinail heb geinstalleerd ipv vista sorry mijn fout.

Ben bang dat je in dat geval per hardware onderdeel opzoek moet naar drivers en de kans dat ze er niet zijn is aanwezig.

Beste oplossing is wederom Vista te installeren of een upgrade naar win 7. Na verloop van tijd is Xp toch wat achter gebleven kwa ondersteuning.

Laatst bewerkt:
ik heb weinig verstand van computers helaas. Windows vista heb ik helaas niet liggen, en windows 7 ook niet dus zal niet weten wat ik nu moet doen

Er zat toch standaard win vista op? Geen herstel schijven gemaakt of meegeleverd gekregen?

Staat er wel een code op de laptop? Zo ja, dan kan je elke vista schijf gebruiken voor een herinstall en deze activeren met je code. Dus misschien een buurman met een vista schijf?

Er is zelfs een verborgen harddisk partitie met de Vista recovery

zoek eens een programma als drivermax op en installeer die dan vind die alle drivers voor je alleen moet je ze zelf nog downloaden en installeren.

@bryanwilms

En dat werkt ook voor xp drivers die er misschien wel helemaal niet zijn voor die laptop?

@mrmusic

Ik was er even vanuit gegaan dat deze misschien is verwijderd met de installatie van xp. Maar als ie er nog is :thumb:

Hey bedankt voor al jullie reactie's!
Ik heb vandaag de laptop naar een vriend gebracht die er meer verstand van heeft en die heeft windows vista die gaat hij dan voor mij installeren hoop dat alles goed komt.

Zolang je activeerd met de legale code en met de juiste drivers, mag het geen probleem zijn! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan