Laptop werkt niet ! (kan bios niet wijzigen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter t60
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

t60

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Bedankt, Rudi.

Had het al gedacht dat het Packard B(H)ell was.

Kan mij niet zo dadelijk het bios scherm visualiseren, maar in de bios, ga even naar advanced. Volgens mij kan je daar de "POST" selecteren ipv. je logo. POST= Power On Self Test.

Hoi, ik heb een IBM Thinkpad T 60 en heb deze gekocht van een bedrijf dat falliet is gegaan. Toen ik de laptop voor de eerste keer thuis opstartte, kwam dat lelijke logo van dat failliete bedrijf als eerste scherm op het beeld (nu snap ik ook wel waarom dat bedrijf failliet is gegaan - wat een lelijk logo...). Ik kan wel in het BIOS (Phoenix) komen, maar ik kan niks wijzigen, ik zie namelijk de volgende tekst: "All items on this menu cannot be modified. If any items require changes, please consult your system Supervisor". Enig idee hoe ik dat lelijke logo kan verwijderen / aanpassen?

Ik denk dat je een wachtwoord moet invoeren of iets dergelijks

Ik denk dat je een wachtwoord moet invoeren of iets dergelijks

Ik heb van alles geprobeerd in het BIOS, dwz: ik kan wel in het BIOS kijken naar de instellingen maar niks wijzigen. Nergens word ik om een wachtwoord gevraagd.
Na opstarten laptop druk ik snel op Esc en dan kom ik in het BIOS. Daarna wordt niet om een wachtwoord gevraagd. Ik had ergens anders gelezen dat je tijdelijk de battery van het moederboard moet verwijderen en daarna terugplaatsen om het BIOS wachtwoord te herstellen, maar ik schroef die laptop liever niet open. Ik weet ook niet wat de gevolgen zijn van het verwijderen van de battery.

Ik heb jou vraag een eigen plaats gegeven want het is niet de bedoeling in een vraag van een ander "in te breken" en verder was dat topic al meer dan 3 jaar oud !!

[Modedit] En titel van de vraag iets duidelijker gemaakt[/Modedit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan