laptop werkt niet meer, gleed van bed af verdorie

Status
Niet open voor verdere reacties.

escape

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2002
Hallo allemaal, vanmiddag is tijdens een klusje op de slaapkamer van mijn zoon, zijn laptop door mijn schuld van het bed gegleden.Nu start hij niet meer op , HD ledje flikkert 3 a 3 maal , capslock ledje blijft constant branden.Mijn zoon zit op praktijkonderwijs en heeft zijn laptop nodig.Wie weet wat er eventueel stuk is en hoe ik dit kan verhelpen.
Graag hoor ik van jullie

met groet
Jaap

Schroef eens open en controleer eens of harde schijf en geheugen er goed in zitten.

Ook kan je proberen op te starten zonder accu, dus alleen op netstroom.

dat heb ik al gedaan, niks.blijft een zwart beeld .
laptop is een packard bell easynote SJ51
ook opgestart op alleen netvoeding , gee resultaat.Blijft hetzelfde gedoe!

Hallo

Merk/typenr/ouderdom ???

Geraak je nog in de b.i.o.s. ???

Stond dit toestel aan ???

Indien ja , dan kan deze reeds oververhit zijn geweest , waardoor er soldeerverbindingen op het motherboard zijn gesneuveld (chipset , etc ..)

Indien dit toestel uit was , kan het zijn dat de harddisk defekt is ((initialiseerd niet) houdt het systeem bezet)

De harddisk verwijderen uit deze latop is een snelle test...

Peter

Hallo,

Als je de laptop aanzet, verschijnt dan wel het BIOS-gedeelte en word die daarna zwart, of is het al gelijk vanaf het begin?

hij is gelijk al zwart.
ziet er niet best uit??????

het kan ook gewoon zijn dat door de schok het beeldscherm is gesneuveld...

Ok, als het geen ssd-schijf is, dan zijn hardeschijven als ze uit staan doorgaans gespecificeerd om een val van 75 centiMeter te overleven. In praktijk is dat altijd veel minder, want meestal stuiteren ze alle kanten op & verbuigt de aftastnaald, einde oefening.

Trek even antistatische kleding (katoen) & schoeisel aan, spoel je handen even onder de kraan, pak een set precisieschroevedraaiers met philips kruiskop, leg de laptop op de bovenkant, batterij eruit, stroom eraf, & als het goed is zie je 2 vakjes waar je het deksel van af kan schroeven.

Een daarvan is de hardeschijf, schroef daarvan het borgschroefje los, trek het voorzichtig uit de connector, & klik het daarna weer terug, & vast schroeven, deksel dicht, schroefjes voorzichtig niet muurvast aan draaien.

Ander vakje is het geheugen, waarschijnlijk 2 modules. Aan de zijkanten van elke module zitten 2 lipjes, duw die voorzichtig uit elkaar, geheugenmodule veert vanzelf omhoog, uitnemen, & de volgende.
Daarna in omgekeerde volgorde er weer in schuiven & vast klikken. Deksel dicht.

Batterij erin, stroom erop, probeer te starten. Lukt wel of niet.

goedemorgen, ik heb bovenstaande geprobeerd .niets.alleen de ventilator draait, wifi ledje brand en de aanknopverlichting brand, verder niets.MOBO stuk??? of kan er een stekkerverbinding losgeschoten zijn?
Hoe kan ik dat controleren, weet iemand hoe ik bij het MOBO kan komen, vallhoogte was maar ong 30 cm, zo hard viel het niet.
gr
Jaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan