Laptop werkt niet meer naar behoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milenko

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo,

Ik heb laatst mijn laptop terug naar de winkel gebracht omdat ik hem niet meer kon opstarten. (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=454371)
Ze hebben hem daar terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Nu kom ik er tot mijn grote schrik achter dat er een groot probleem is.
De laptop werkt niet meer naar behoren.
Voorheen kon ik er veel spellen op spelen.
Een voorbeeld is een MMORPG die ik eerst sowieso wel 7 keer kon starten.
Nu lukt het niet meer eens om hem 1x op te starten.
Een ander spel is Assassin's Creed 1. Dit spel geeft bij instalatie aan (met vinkjes en kruisjes) wat er wel en niet geschikt is op je PC voor die game.
Eerst had ik allemaal vinkjes (dat betekend goed).
Als ik hem nu wil instaleren krijg ik meer dan de helft kruisjes. :(
Weet iemand misschien wat er gebeurd is met mijn laptop?
Of nog belangrijker: weet iemand hoe ik het weer op kan lossen zodat ik weer spellen kan spelen?

M.v.g. Milenko:thumb:

Zijn er vraag of uitroeptekens zichtbaar in apparaat beheer
Mogelijk zijn de drivers niet (goed) geïnstalleerd.
Het gaat dan om de chipset drivers van het moederbord.
En de videodriver van de grafische kaart.
De drivers zijn te vinden op de bijgeleverde cd, of online bij de site van de fabrikant van de laptop.
De video driver is ook te vinden bij de fabrikant van de (onboard?) videokaart.

Post hier besturingssysteem, fabrikant en type van de laptop als je er niet uitkomt.

Het is ook een overweging om terug te gaan naar de zaak die de "reparatie" heeft uitgevoerd.

mvg Leo

Zijn er vraag of uitroeptekens zichtbaar in apparaat beheer
Mogelijk zijn de drivers niet (goed) geïnstalleerd.
Het gaat dan om de chipset drivers van het moederbord.
En de videodriver van de grafische kaart.
De drivers zijn te vinden op de bijgeleverde cd, of online bij de site van de fabrikant van de laptop.
De video driver is ook te vinden bij de fabrikant van de (onboard?) videokaart.

Post hier besturingssysteem, fabrikant en type van de laptop als je er niet uitkomt.

Het is ook een overweging om terug te gaan naar de zaak die de "reparatie" heeft uitgevoerd.

mvg Leo

Heey,
Ik ben nou niet echt iemand die veel verstand van computers heeft.:o
Ik heb ook niet echt een idee waar ik het besturingssysteem kan vinden.
Op deze website heb ik mijn laptop gevonden met alle informatie: http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://static.aanbodpagina.nl/aa_images/nl/normal/1122954_1.jpg&imgrefurl=http://computer-hardware.aanbodpagina.nl/new-hp-dv6800-noteboek-gratis-digital-camera&usg=__EviTeeqrmCSLhHelW0cx_IgK-Oc=&h=281&w=375&sz=17&hl=nl&start=20&um=1&tbnid=UDPRxI3tjrKDqM:&tbnh=91&tbnw=122&prev=/images%3Fq%3Dnieuwe%2Bhp%2Blaptop%26ndsp%3D18%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26start%3D18%26um%3D1
Als je zou weten hoe ik dit kan verhelpen, zou je dit dan proberen willen uit te leggen met niet heel moeilijke termen?
Alvast Super Bedankt! :)

Welk besturings systeem heb je ?
XP of Vista?

grtjes dag

Welk besturings systeem heb je ?
XP of Vista?

grtjes dag
Hallo,
Ik gebruik nu Vista.
Ik zag net ook dat ik niet eens DirectX 8.1 heb.
Die foutmelding kreeg ik toen ik een spel wilde spelen.
Volgens mij is DirectX erg belangrijk voor games?
Want heb wel eens eerder zo'n foutmelding gehad voor een heel nieuwe game toen mijn pc nog in "goede" staat was.
B.v.d.

ws heb je wel DX10 maar wordt het niet herkend.

Wanneer de dxdiag in het zoekvak van het start menu tikt en enter drukt krijg je een programma, waar je kunt zien welke versie dx je hebt en kijk dan bij beeldscherm of alles ingeschakeld is. Post hier ook even wat daar staat.

Voor de drivers ga je naar deze HP support pagina.
Vul daar het precieze typenummer in wat je op een sticker onderop de laptop vindt (dv6800 is niet specifiek genoeg).

Installeer de drivers volgens deze handleiding

Laatst bewerkt:
ws heb je wel DX10 maar wordt het niet herkend.

Wanneer de dxdiag in het zoekvak van het start menu tikt en enter drukt krijg je een programma, waar je kunt zien welke versie dx je hebt en kijk dan bij beeldscherm of alles ingeschakeld is. Post hier ook even wat daar staat.

Voor de drivers ga je naar deze HP support pagina.
Vul daar het precieze typenummer in wat je op een sticker onderop de laptop vindt (dv6800 is niet specifiek genoeg).

Installeer de drivers volgens deze handleiding
Ohja, ik heb inderdaad DirectX 10.
Kijk bij de bijlage voor wat er staat bij beeldscherm.Naamloos.jpg
Ik zal morgen is even goed gaan kijken voor die drivers op die HP suppot pagina. ;)
Bedankt voor je hulp! :D

Het ziet er naar uit dat de drivers je probleem gaan oplossen.

Grappig dat dxdiag dat "geen problemen gevonden" vindt.
Ook leuke hulp van de winkel, die installatie van drivers gewoon achterwege laat.
Maar goed, we lezen wel hoe het verder gaat.
mvg Leo

Het ziet er naar uit dat de drivers je probleem gaan oplossen.

Grappig dat dxdiag dat "geen problemen gevonden" vindt.
Ook leuke hulp van de winkel, die installatie van drivers gewoon achterwege laat.
Maar goed, we lezen wel hoe het verder gaat.
mvg Leo
Heey, ik heb denk ik het juiste gevonden.
Alleen nu weet ik niet precies wat ik moet downloaden.
Dit is de pagina die ik moet hebben: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=3716945
Moet ik ze allemaal hebben?
Of maar een paar?
Zou je anders misschien willen vermelden welke ik wel moet hebben?
B.v.d.:thumb:

Eerst de driver chipset, opnieuw opstarten en dan de driver van de grafische kaart (de tweede(de 8400M)
Vervolgens kun je de quick launch buttons, netwerk en audiodrivers installeren, maar dat moet je alleen doen wanneer iets niet werkt.

Eerst de driver chipset, opnieuw opstarten en dan de driver van de grafische kaart (de tweede(de 8400M)
Vervolgens kun je de quick launch buttons, netwerk en audiodrivers installeren, maar dat moet je alleen doen wanneer iets niet werkt.
Heey,
Toppie man!
Alles werkt weer naar behoren. :D
Super bedankt! ;)
M.v.g. Milenko.

Hartsikke mooi:)
Volgende keer kan je het gewoon zelf.
Veel plezier weer met de laptop

mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug