Laptop werkt niet op D-Link router (DAP-1353)

Status
Niet open voor verdere reacties.

perryL

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Hallo,

Pas geleden heb ik een nieuwe router aangeschaft omdat met onze huidige router.. (Linksys) het draadloos netwerk niet erg ver te vinden is. Aangezien ik op zolder slaap/computer is die kleine afstand al te ver om me Linksys router te vinden.
Nu heb ik een D-Link DAP-1353 gekocht, Maar als ik deze heb aangesloten en geconfigureerd etc, doet 1 van de 2 laptops die we hebben het niet meer. De instellingen van deze laptop zijn excact hetzelfde. Ze krijgen een IP van de dhc.. dus een conflict sluit ik ook uit. iemand enig idee wat dit kan zijn?
of moet ik gewoon met een IP-Range werken?

gr,
perry

Hallo,

Pas geleden heb ik een nieuwe router aangeschaft omdat met onze huidige router.. (Linksys) het draadloos netwerk niet erg ver te vinden is. Aangezien ik op zolder slaap/computer is die kleine afstand al te ver om me Linksys router te vinden.
Nu heb ik een D-Link DAP-1353 gekocht, Maar als ik deze heb aangesloten en geconfigureerd etc, doet 1 van de 2 laptops die we hebben het niet meer. De instellingen van deze laptop zijn excact hetzelfde. Ze krijgen een IP van de dhc.. dus een conflict sluit ik ook uit. iemand enig idee wat dit kan zijn?
of moet ik gewoon met een IP-Range werken?

gr,
perry
Hoi Perry,
een IP-range is niet nodig, probeer ze beiden eens een vast IP te geven.
Firewall mischien de oorzaak?
Succes

maar ik kan toch niet 1 vaste desktop een dynamic ip geven
en me 2 laptops een static?

want als ik die D-Link heb aangesloten. 1 laptop werkt gewoon perfect.
me pc op zolder werkt goed. Alleen die andere laptop krijg ik er niet bij.

ik zal eens kijken vanavond of het met vaste ip adressen lukt.
ik ben nu op stage.

Ik laat nog van me horen hoe het is en wat ik heb veranderd

Hoi Perry,

Check eens of die ene laptop wel een IPadres van de DHCP server heeft gekregen?
Doe eventueel eens een IPconfig/release en IPconfig/renew
Zijn er wezenlijke verschillen tussen de PC's die het wel doen en de PC die het niet doet (een ander OS misschien?)

Voor alle computers staat de dhcp ingeschakeld.. heb nog niet renew geprobeerd
op de computer als de 2 laptops draai ik met XP.. werk wel met 3 verschillende draadloze netwerkkaarten.. maar volgens mij moet dit geen problemen geven?

Hoi,
Voor alle computers staat de dhcp ingeschakeld.. heb nog niet renew geprobeerd

Mijn vraag was : werkt het ook? Heeft de laptop inderdaad een IPadres van de router ontvangen?

kan het morgen pas testen.. me vader zit nu op de andere laptop voor z'n werk.
Laat morgen wat weten.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan