laptop werkt sloom aan server maar gewoon niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordie91

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
wat kan ik doen aan het volgende probleem :

als ik op server in log werkt mijn laptop heel sloom

en als ik lokaal werk niet (zonder een server dan!)

Laatst bewerkt:
Maak eens een nieuw account aan op de server, en log daarop in vanaf je laptop.
Kijk of het met dat nieuwe account ook langzaam is.

Tijs.

Ok, dat is jammer.

Geef eens wat meer informatie:
1. Geef eens aan wat precies het verschil is tussen lokaal werken en inloggen op het account op de server: Wat is langzaam? Het inloggen, de programma's gebruiken op je laptop, het benaderen van bestanden?
2. Is de server wel snel genoeg en heeft die genoeg geheugen etc.?
3. Is er misschien een probleem met het netwerk?
4. Waar verwijst in je TCP/IP instellingen de DNS-server naar toe? Je Internet-router of naar de server?

Tijs.

server werkt op een computer met een quad core processor van 3 gb en 4gb ddr dus dat zit wel goed en als ik zonder domein inlog op mein pc dan werkt het normaal maar met domein duurt het een paar minuten voordat het is opgestart

Wil je vraag 4 ook nog even beantwoorden? Die vragen worden niet voor niets gesteld.

Tijs.

nope geen fouten met internet verbinding

Graag de vraag beantwoorden: Ik wil weten welke DNS-server staat aangegeven in de tcp/ip-instellingen van de laptop.
Verwijst de DNS-server instelling naar het (interne) ip-adres van de server of naar het (interne) ip-adres van de Internet-router?

Informatie hieromtrent is als volgt op te vragen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all
Kijken naar wat rechts naast DNS-servers staat vermeld. Is dat een DNS-server van de provider, het ip-adres van de Internet-router of het ip-adres van de server?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan