laptop wil niet meer op wifi-huisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Het is vreemd, andere apparaten gaan moeiteloos op ons wifinetwerkje. Maar de laptop met win7 waar we mee skypen ziet het netwerk wel maar kan niet meer verbinden. Dat ging eerst gewoon, wel. Probleemoplossing zegt er is een adapterprobleem. maar er is niets veranderd, de laptop is als nieuw.

Herstarten, probleemoplossing geprobeerd maar geen resultaat.

Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Heb je boor het laatst een meubel verzet, of, de buren eventueel? Ik heb in de loop der tijd al ondervonden dat deze factoren ero ook in een rol spelen, ookal staan ze aan de andere kant van de lijn waarnaartoe je signaal moet. Ga dit eerst na,en breng ons op de hoogte ;)

Dank voor je reactie. Maar nee, we zijn rond gelopen met de laptpp, er is geen verband met locatie in huis.

Hoog tijd om merk + type laptop te vermelden en ook wat Apparaatbeheer (onder Netwerkadapters) zegt over welke wifi adapter je hebt.
Overigens zijn er vaak knopjes, schuifjes of toetscombinaties die de wifi adapter aan- en uitzetten. Dus kijk zeker ook even niet of je per ongeluk de status van die wifi adapter daarmee op "uitgezet" status hebt gezet.

Tijs.

Hoi dnties, het is een dell vostro van school die beveilgd is en ontgrendelt via ctrl.alt.delete.
In Netwerkoverzicht was Bluetooth ingeschakeld. Ik heb het nu op LAN gezet maar helpt nog niet. Waar vind ik wifi adapters-- of ja, wat kan ik verder doen?

??? Ik heb het over Apparaatbeheer. En LAN is voor de bedrade verbinding, niet voor de draadloze, lijkt me..
Je kunt toch wel noemen welk type vostro het is??
En Apparaatbeheer start je m.b.v. [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Tijs.

Ai, nu ben ik nog verder van huis.... ik heb systeemherstel gestart en teruggezet naar laatste eerkende instellingen... maar nu slikt hij het wachtwoord niet meer en de oude ww doen het ook niet meer... kan ik hier nog uitkomen ajb?

Ja dat was stom Dnties-- helaas het is gebeurd. Ik zou graag je tips volgen maar ik kom er niet meer in. Type Vostro is trouwens 3360 enverder een nummer LT 130024

Ik kan misschien het beste mijn vrouw het ding terug laten geven aan de netwerkbeheerder van de hogeschool... we komen er zo niet verder mee lijkt me. Of weet je nog iets dnties?

Contact opnemen met de systeembeheerders van school. Zij kunnen wel inloggen met een administrator-wachtwoord en een nieuw wachtwoord instellen voor je eigen account.
Vraag inderdaad meteen even na of ze willen kijken naar de wifi adapter.

Je hebt blijkbaar deze laptop
Daar kunnen wel 3 soorten wifi adapters in verwerkt zijn (Intel, Atheros of Broadcom), vandaar mijn eerdere vraag wat Apparaatbeheer meldt als wifi adapter.

Tijs.

Ja, dat ga ik mijn vrouw vragen te doen. Ik zal nog even posten wat de netwerkbeheerder meldt van de adapter. Bedankt nties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan