Laptop wil niet meer opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony_Balony

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Laptop met winxp start steeds opnieuw op !!??!!

Deze laptop een HP pavillion is van mijn zoon, hij was Fifa aan het spelen en de computer startte ineens opnieuw op, maar kwam steeds terecht bij het opstartmenu met veilige mode etc.

Ik heb uiteindelijk met fixboot fixrmd chkdsk chkdsk /r alles al geprobeerd kreeg dan wel de cd opgestart om winxp opnieuw te installeren , maar hij weigert om steeds alles op de schijf te zetten begint al na 6 % te melden dat het file'tje niet te copieeren is.
Dit een keer of 60 geprobeerd met verschillende versie's van windows dus ME XP 98 en Vista maar niets lukte , dus ook al een keer of wat geformatteerd. Heb uiteindelijk de HD in een andere laptop gedaan en hoppa XP geinstalleerd ZONDER PROBLEMEN.
Dus XP staat nu goed op de HD , echter deze HD weer in de HP Pavillion van mijn zoon gestopt en vol goede moed de laptop opstarten ... maar helaas gewoon weer het menu met veilige mode etc als ik XP gewoon opstart dan gaat hij uit en start opnieuw op , doe ik veilige mode dan gaat hij heel snel copieeren vervolgens heel snel een blauw scherm ( niet te volgen) en hij start opnieuw op en vervolgens kun je weer kiezen !!!!! ben nu al bijna 2 weken met dat ding bezig maar kom er niet uit !!!! O ja krijg wel de bootcd weer aan de praat maar hij stopt met copieeren van file"s bij 6 % pfffffffffffffffffffffffff

HELP

Ron

Laatst bewerkt:
Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet echt gebruikelijk/netjes om in iemand zijn/haar topic jou probleem voor te leggen.

Hierbij wel het antwoord wat op jou vraag gegevens is:
Rony,

Aangezien je HD bij een andere PC OK is, moet je het probleem bij de pc zoeken (da's nogal geredeneerd, hé). Beschik je over een opstartCD of floppy? dan kun je eens controleren of het systeem daarvandaan opstart.Het ideale ware een Win XP - opstart cd (kan je maken met Bart's PE builder en is een volledige opstartklare WinXP, moet je trouwens, en in uw geval kan dat een probleem zijn; maken met een "originele" wiondows-CD). Wat ook nuttig kan zijn is het geheugen eens te controleren (memtest86, "google")

Jan

Beste Jan,

Bedankt voor je reactie en ik dacht dat dit probleem eigenlijk wel een heleboel weg had van de vorige dus vandaar die melding daarin ( sorry)

Dat is mij nu ook wel duidelijk dat het aan de laptop ligt en niet aan de harde schijf, want deze heb ik net weer in de andere laptop gedaan en hij start gewoon op met windows XP.
Weer terug in die HP en hij weigert weer, dat sterkt mij in de wetenschap dat de HD niet stuk is.

Wat ik wil proberen is om te kijken of de interne geheugen van die laptop in orde is.
Ik heb al meerdere officiele win boot cd's ( nog met een Home versie) van een van onze andere PC's, deze doen het helemaal niet want dan krijg ik de melding dat NTLDR niet is geladen doe ik geen cd in de cdrom dan geeft hij de melding dat hall.dll niet is geladen .

Een andere harde schijf van iemand gekregen met win 98 erop en deze deed het wel ????
Echter ik heb deze schijf ook geformatteerd om XP erop te krijgen echter dat lukt dus ook niet ( met al dezelfde problemen).

Ik heb op de andere PC's wel de orginele windows XP zitten ( hier zou ik dus een opstart(boot)cd van kunnen maken )

PS ik heb er geen floppydrive inzitten

Laatst bewerkt:
Probeer dan eens een Win-opstarts-CD te maken met Bart's PE-builder, je kunt er je volledige systeem mee testen vanaf CD, inclusief virusscan (wat me in jou geval niet nodig lijkt). Misschien kan je ook eens proberen in het bios bepaalde hardware uit te schakelen (geluid, netwerk) en op die manier nagaan of er daar geen fout zit. Daar het spul niet wil opstarten in veilige :odus moet het wel ergens de hardware zijn.

Jan

JAn,

Het is een heel beperkt BIOS je kunt er bijna niets in , en dat vind ik wel heel vervelend.
Het enigste wat je kunt veranderen is de tijd , opstartgebeuren ( harde schijf , verwisselbare unit, cd-rom ) je kunt er de netwerk draadloos mee aan en uitzetten op geavanceerd kun je de tijd instellen hoelang het startscherm op je monitor blijft staan , en voor de rest kun je niets en nog veel minder dus hier kun je niets aan en uit zetten van hardware !!

Probeer nu memtest86 via usb stick op te starten maar dat lukt niet het zal via een cd moeten ben ik bang .
Ga nu een opstart cd maken en testen je hoort van mij

Ron

Geprobeerd met Barts BE build een opstartcd te maken maar helaas hij kan geen bestanden vinden.

Laatst bewerkt:
Opgelost !!!!!

Uiteindelijk gelukt na meerdere keren met diverse bootable cd's te hebben geinstalleerd .
Schijnt dat enkele van de cd's die ik heb gebruikt ( copietjes) niet werkten.

Bedankt voor de hulp en tot laters

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan