laptop wil niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noobje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2006
Wij hebben een HP laptop (Pavillion zd8000) die al een poosje kuren heeft. We zijn al van plan een nieuwe te kopen, maar tot die tijd willen we liefst nog wel even kunnen werken met de oude.
Een van de problemen is dat de aansluiting op de stekker niet meer helemaal goed is. Gisteren heeft mijn vriend eropt gewerkt, en viel de laptop uit omdat de stekker werd bewogen. Hij heeft hem toen neit meer opnieuw aangezet, maar is iets anders gaan doen. Overigens zit de batterij er niet in, hij werkt alleen op stroom.
Vanavond probeerde ik hem op te starten, maar dat lukt dus niet meer. Hij geeft een foutmelding (die echter maar 4 seconden in beeld blijft, inmiddels hebben we 'n vast kunnen zetten, zie onderstaand voor de tekst) en vervolgens kom je op een veld waarbij je kunt kiezen tot herstarten op verschillende manieren. Die hebben we nu allemaal geprobeerd maar dan krijgen we gewoon weer dat eerste veld met de foutmelding die 4 seconden in beeld blijft.

Heeft iemand tips? Kunnen we nog iets doen? Is er een andere manier van opstarten mogelijk? De dvd/CDrom speler is al stuk, dus nieuwe dingen erop zetten gaat niet meer.

Gelukkig hebben we alles op een externe harde schijf staan, maar voor we het ding bij het vuil zetten zou ik toch willen weten of we zelf nog iets kunnen ondernemen??

de tekst: (blauw veld:)

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Maak de installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma's voor schijfdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan of schakel deze hulpprogramma;s uit. Controleer de configuratie van de vaste schijf en controleer of er bijgewerkte sturingsprogramma's zij. Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start vervolgens de computer opnieuw op.

Technische informatie (mogelijk in het Engels:)
*** Stop: 0x00000024 (0x00190203, 0x86933288, oxC0000102, 0x00000000)

Dat is het. En het staat er wel leuk, maar we kunnen dus helemaal niets ongedaan maken of controleren want we krijgen 'n niet opgestart.....

dat blauwe scherm staat voor bsod dat is afgekort blue screen of death. wat vaak wijst op defecte hardware bij een laptop is hardware eigenlijk bijna niet te vervangen. aangezien je nog wel gewoon beeld krijgt is denk ik je ram of mobo overleden. Dit zou je met de lokale pc boer nog wel kunnen testen. als je moederboord is overleden is het einde verhaal als je ram kapot is heb je hem voor 40/50 euro weer aan de praat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan