Laptop wil niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0686

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
hallo,

Ik heb een laptop van pavilion dv5 met windows vista home premium.

Het probleem is dat hij niet meer wil opstarten, ik kreeg eerst een foutmelding dat ntldr mist. contr. alt del en dan kun je hem weer opnieuw opstarten. enz enz

Ik heb eerst geprobeerd om dat ntldr-bestand via een usb aan het systeem toe te voegen. maar hij wou niet booten vanaf de usb.

Toen heb ik de vista cd er in gedaan,

ik kreeg de volgende opties:

- Opstartherstel wil niet, hij zegt dat hij het niet automatisch kan oplossen. ik krijg een keuze om het rapport te verzenden of niet

- systeemherstel doet het ook niet, "er zijn geen herstelpunten op uw systeemschijf van uw computer gemaakt'. je kunt wel een systeem herstel maken maar nu niet natuurlijk.

- windows complete pc terugzetten. gaat ook niet heb geen back-up

- geheugencontrole. is alles goed geen foutmeldingen

- command promt. bootrec.exe ingetypt, krijg je weer 4 opties
/FixMbr 'bewerking uitgevoerd'
/FixBoot 'bewerking uitgevoerd'
/ScanOs 'Totaal windows instalaties: 0 ,dat vind ik frappant
/RebuildBcd Totaal windows instalaties: 0

op dit moment krijg ik geen melding meer over ntlfs, maar windows boot manager. Hij geeft aan om de cd van vista er in te doen en dan repair en nog
Info: the boot selection failed because a required device is inaccessible

er staan nog belangrijke bestanden op de laptop die wil ik nog graag redden , maar ben nu een beetje radeloos.

kan ik op een of andere manier win xp bv erop zetten of een ander besteuringssysteem. heb ook maar een partitie.

met vriendelijke groet johannes

Die ntldr is van XP en wordt niet door Vista gebruikt.

Staat de schijf nog wel in de bios vermeld?

Je zou met die Vista DVD op kunnen starten en in de console een chkdsk /r uit kunnen voeren om mee te beginnen.

Je kunt ook, indien het Vista sp2 is op die DVD en op de lap, een upgradeinstall uit kunnen voeren.

De laptop starten met de Vista installatie CD en dan kiezen voor herstel en dan Opstart-herstel.
In veel gevallen verhelpt dat het probleem.

ik heb nu met de vista dvd chckdsk/r gedaan. alle 5 stappen voltooit maar er was wel een foutmelding. word hem dus ook niet.
en die upgrade gaat ook niet op is sp1

kwam er achter dat ik wel 2 schijfen heb. de ene staat waarschijnlijk alle bestanden op 5 gb gebruikt van de 280gb
en de andere heet hp recovery 8 gb gebruikt en nog 1 gb over daar kan ik dus niks op instaleren. kan ik dat ook formateren? via de vista cd ofzo.
nu betwijfel ik waar vista is geinstaleerd is. wat zou bv die 8 gb op de hp recovery zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan