laptop wil niet meer uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanpelster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
ik heb mijn laptop (medion MD5400) opnieuw geinstalleerd en nu kan ik met de aan/uit knop slechts de pc nog herstarten. ook via start - uitschakelen gaat de pc opnieuw starten.... Dit houdt dus in dat ik alleen nog maar kan uitzetten door de knop extreem lang ingedrukt te houden.

Ik heb geen flauw idee meer...

Welke Windowsversie heb je er op geïnstalleerd?

Wij hebben dat ook!

Hoi!

Toevallig hebben wij dat momenteel ook, ook met een laptop. Niet na een herinstall maar gewoon spontaan.
Wij hebben een Acer Aspire 1400 LC, Windows XP Home met alle mogelijke updates.
Onze zoektocht levert al links en rechts de mogelijke opties:
- PC is gehackt: in de bios staat Wake On Lan aan en een onverlaat heeft daar misbruik van gemaakt door hem op afstand telkens weer te laten aangaan.
Oplossing: wake on lan uitzetten.
- Virus: een nieuwere variant van het Sasser-virus zou de PC spontaan kunnen laten herstarten.
Dit lijkt ons niet in ons geval; de virusscanner is actueel en vindt niks...
- De energie besparende opties van de laptop (in de bios) staan aan en kunnen niet overweg met de dito instellingen van Windows XP.
Oplossing: beter altijd energiebesparing (harddisk uit laten gaan na zoveel tijd, etc.) uitzetten.
In ons geval staan die al lang uit.
- Tenslotte kan de bios "beschadigd" zijn of in combinatie met een Windows update problemen geven.
Oplossing: bios updaten.
In ons geval lijkt dit niet het geval: er is maanden niks veranderd aan de PC.
Voor onze Acer kunnen we trouwens geen bios update vinden...

We zijn nog niet toegekomen aan het uittesten van de mogelijke oplossingen maar als we er uit zijn laat ik het even weten.
Graag hoor ik ook van anderen of die meer opties hebben!

Groeten,
John

Inderdaad een vervelend probleem.

Aangezien het hier twee moderne laptops betreft, ga ik ervan uit dat er Windows XP op staat.

Probeer in het configuratiescherm te zoeken naar energie opties. Klik in het daarop volgende scherm op het tabblad APM. Zet een vinkje bij APM inschakelen.

Dan gaat de laptop wel vanzelf uit.

Suc6

Geplaatst door Peacebringer
Probeer in het configuratiescherm te zoeken naar energie opties. Klik in het daarop volgende scherm op het tabblad APM. Zet een vinkje bij APM inschakelen.

Mmm, ik kan nergens een tabblad APM vinden bij energiebeheer.
Hier zag ik overigens wel dat de laptop weer in slaapstand gaat na een bepaalde tijd, ook op stroom.
Dit heeft al eens eerder voor problemen gezorgd dus ik heb alles weer uitgezet.
Helaas... de laptop gaat nog steeds niet normaal uit.

Iemand nog meer suggesties???

Weet niemand iets?

Weinig schot in de zaak...
Eerlijk gezegd wordt het nog erger:
Ook na uitzetten met de aan/uit-knop gaat de laptop nu spontaan weer aan. Soms na 3 seconden, soms na 10 minuten.
Ik heb zelfs gemerkt dat het ding bij een beetje OPTILLEN aangaat als ik 'm net heb uitgezet...
Vermoed nu toch echt HARDWARE-probleem!
Het is NIET de aan/uit-knop; als ik deze voorzichtig beroer als hij even uitstaat gebeurt er niks.

Ben bang dat er iets in het moederbord contact maakt of zo...

Iemand suggesties???

Topicstarter "hanpelster", hoe is het jou verlopen???

Hallo

Tsja ..., hoe meer verschillende vragen , per "topic" , hoe duidelijker de vraag , en de antwoorden worden , niet ??

Dus :

@"hanpelster" : Mits je geen vermelding maakt , van problemen , alvorens een herinstallatie v/h berokken o.s. , dan zou ik persoonlijk eens kijken of alle korrekte drivers zijn geinstalleerd.... (werd de betrokken p.c. niet met drivers c.d. of recovery c.d. geleverd ????)

En , wat weet medion hierover te vertellen .... 3 jaar garantie?

@" fatamorgana" : vermoed inderdaad, gezien de omschrijving , dat er een of meerdere slechte soldeerverbindingen op het betrokken motherboard zitten ..... uiteraard , is het probleem , deze te vinden ....
Dus , volgens mij , is dit ook een hardwareprobleem.

Peter

mijn vorderingen tot dit moment

tja, mijn laptop is inmiddels gecrashed.
ben er wel achter dat dit gekomen is door een probleem (fout) in mijn harde schijf. deze hadden de bios aangetast en waarschijnlijk heeft dit ook te maken gehad met het aan/uit probleem.
ben nu bezig met alles opnieuw te installeren en ben benieuwd of hij dan dezelfde fout gaat geven. ter reactie op bovenstaande: alle juiste drivers waren geinstalleerd en medion wist ook niet wat ze er mee aan moesten.

dus ben er nog niet uit, al is het dus waarschijnlijk een hardware probleem in combinatie met de software...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan