Laptop wil niet met accu opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merataua

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
5
Mijn naam is Rene en ik woon nu meer dan 4 jaar in de Amazonedelta.
( http://www.bbcnet.com.br/theothersite )

Ik heb een laptop Asus van de A2 serie.

Sinds een paar dagen wil hij niet meer op de accu opstarten en als de stroom uitvalt dan schakelt hij ook niet om naar de accu.
In energiebeheer is te zien dat de accu 100% is geladen en de accu wordt ook herkend.....ik heb hem eruitgehaald en daarna weer geinstaleerd.....dan licht de icoon weer op.

Volgens de komputer werkt hij korrekt!

Ik ben zelf een leek wat komputers betreft en waar ik woon is geen hulp te vinden.

Zou iemand me hierbij kunnen helpen????


Bij voorbaat dank voor de moeite!

Mvg,
René.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe oud is die batterij dan? Waarschijnlijk versleten. Als je hem een aantal keren volledig ontlaad en oplaad, kan het misschien weer beter worden.
 
Op sommige laptops zit onderop een knop om de accu uit te schakelen.
Ik heb zelf ook een Asus en daar heb ik ook het probleem gehad dat ik niet meer op kon starten als de laptop niet aan de netstroom stond.
Die knop zit veelal onderop je laptop.
 
Hoe oud is die batterij dan? Waarschijnlijk versleten. Als je hem een aantal keren volledig ontlaad en oplaad, kan het misschien weer beter worden.


Dank voor de reaktie!

M`n Laptop heb ik een 2 jaar geleden gekocht maar ben deze pas een jaartje geleden gaan gebruiken toen m`n PC er mee ophield.
Het probleem is van de ene dag op de andere ontstaan.

Mvg,
Rene.
 
Op sommige laptops zit onderop een knop om de accu uit te schakelen.
Ik heb zelf ook een Asus en daar heb ik ook het probleem gehad dat ik niet meer op kon starten als de laptop niet aan de netstroom stond.
Die knop zit veelal onderop je laptop.


Dan voor de reaktie!!