Laptop wil niet met accu opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merataua

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
5
Mijn naam is Rene en ik woon nu meer dan 4 jaar in de Amazonedelta.
( http://www.bbcnet.com.br/theothersite )

Ik heb een laptop Asus van de A2 serie.

Sinds een paar dagen wil hij niet meer op de accu opstarten en als de stroom uitvalt dan schakelt hij ook niet om naar de accu.
In energiebeheer is te zien dat de accu 100% is geladen en de accu wordt ook herkend.....ik heb hem eruitgehaald en daarna weer geinstaleerd.....dan licht de icoon weer op.

Volgens de komputer werkt hij korrekt!

Ik ben zelf een leek wat komputers betreft en waar ik woon is geen hulp te vinden.

Zou iemand me hierbij kunnen helpen????


Bij voorbaat dank voor de moeite!

Mvg,
René.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe oud is die batterij dan? Waarschijnlijk versleten. Als je hem een aantal keren volledig ontlaad en oplaad, kan het misschien weer beter worden.
 
Op sommige laptops zit onderop een knop om de accu uit te schakelen.
Ik heb zelf ook een Asus en daar heb ik ook het probleem gehad dat ik niet meer op kon starten als de laptop niet aan de netstroom stond.
Die knop zit veelal onderop je laptop.
 
Hoe oud is die batterij dan? Waarschijnlijk versleten. Als je hem een aantal keren volledig ontlaad en oplaad, kan het misschien weer beter worden.


Dank voor de reaktie!

M`n Laptop heb ik een 2 jaar geleden gekocht maar ben deze pas een jaartje geleden gaan gebruiken toen m`n PC er mee ophield.
Het probleem is van de ene dag op de andere ontstaan.

Mvg,
Rene.
 
Op sommige laptops zit onderop een knop om de accu uit te schakelen.
Ik heb zelf ook een Asus en daar heb ik ook het probleem gehad dat ik niet meer op kon starten als de laptop niet aan de netstroom stond.
Die knop zit veelal onderop je laptop.


Dan voor de reaktie!!

Ik heb gisteren de accu eruitgehaald en de onderkant bekeken....daar heb ik alleen de vergrendelingen gezien en een klein "puntje" waar je volgens het handboek de laptop mee uit kan schakelen.

Ik zal echter even verder kijken en he handleiding doorlezen omte zien of er iets instaat over dat knopje.

Bestaat er een Asus-service waar ik de vraag kan stellen???
Ik heb al een mail gestuurd naar de Braziliaanse technische afdeling maar daar is nog geen antwoord op gekomen......de dag is ook maar net begonnen.
Het is hier 5 uur vroeger dan in Nederland!

Ik wil alleen zo snel mogelijk een oplossing vinden omdat er hier veel stroomstoringen zijn!

Mvg,
Rene.
 
Als het van de ene dag op de andere is ontstaan lijkt het me sterk dat het door dat knopje komt. Een knopje kan toch niet uit zijn eigen gaan indrukken:confused:
 
Als het van de ene dag op de andere is ontstaan lijkt het me sterk dat het door dat knopje komt. Een knopje kan toch niet uit zijn eigen gaan indrukken:confused:

Het kan inderdaad het knopje zijn.....ik heb m`n laptop even uitgeleend waarna het probleem ontstaan is.
Mischien heeft dat persoon ergens aan gezeten.

Ik heb alleen geen knopje kunnen vinden.....ook niet in de handleiding!

Als het slijtage van de accu was zou dat ook niet van de ene dag op de andere zijn en hij is 100% geladen.....wordt ook herkend door de komputer dus zijn het ook de kontaktpunten niet!

Een knopje zou een plausibel iets zijn.....als er een knopje was!!! :eek:
 
Jongens, ik heb exact hetzelfde probleem met mijn laptop. Compaq Evo 600C. Accu 100% geladen, alles wordt herkend, maar zodra de voeding eraf gehaald wordt, Paf, alles uit.
Ik snap er geen barst van. Is er softwarematig iets in te stellen, of uit te schakelen??


Ik heb m`n accu naar de stad gestuurd om getest te worden voordat ik een andere aanschaf en het probleem ergens anders ligt!
Ook op de Braziliaanse fora heb ik geen hulp kunnen vinden!

Het vreemde blijf ik vinden dat energiebeheer een volle accu aangeeft.....je zou zeggen dat als de accu versleten zou zijn dat het probleem dan is dat hij niet meer op wil laden.

Ook bij de BIOS-mode heb ik geprobeerd de "refresh" uit te voeren....daar werd opgegeven dat de accu 99% vol was maar de resterende 1 % werd niet bijgeladen.

Moeilijkheid is dat ik midden in de Amazonedelta woon en ver van alle technische hulp!
:confused:
 
Troost je dit heb ik ook. Hij geeft 100 procent aan, maar vanaf dat hij op 75 zit, dan springt hij ineens naar drie procent. Het rare is dat hij dan nog een half uur op nul blijft staan. In totaal kan ik dan een uur doen. Maar het is natuurlijk niet veilig van op nul te blijven staan terwijl je een belangrijk document aan het typen bent(laptop valt dan ineens uit terwij lje het niet kan weten)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan