laptop wil niet opstarten van usb dvd brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
ik heb een acer laptop, de travelmate 530 model by 27.

Tijdens het opnieuw installeren is de installatie afgebroken. Nu wil hij niet meer lezen van de cd-rom speler ondanks dat die helemaal schoongemaakt is. Van HD lezen doet hij wel maar geeft een dat er geen systeem op de HD staat

Nu wilde ik een externe usb dvd brander gebruiken om te installeren, maar de bios vertikt het om van usb op te starten, ik kan in de boot optie's alleen cd-rom, hardisk, floppy en netwerk in een bepaalde volgorde zetten. Nergens zie ik de usb staan onder boot. Wel in een ander scherm en daar heb ik usb 2.0 support enabled, maar hij start niet op van de externe dvd speler. Het lijkt wel alsof het ding helemaal niet van usb kan opstarten, maar voor zo'n moderne laptop lijkt mij dat erg onlogisch.

Wie weet raad?

ik heb een acer laptop, de travelmate 530 model by 27.

Tijdens het opnieuw installeren is de installatie afgebroken. Nu wil hij niet meer lezen van de cd-rom speler ondanks dat die helemaal schoongemaakt is. Van HD lezen doet hij wel maar geeft een dat er geen systeem op de HD staat

Nu wilde ik een externe usb dvd brander gebruiken om te installeren, maar de bios vertikt het om van usb op te starten, ik kan in de boot optie's alleen cd-rom, hardisk, floppy en netwerk in een bepaalde volgorde zetten. Nergens zie ik de usb staan onder boot. Wel in een ander scherm en daar heb ik usb 2.0 support enabled, maar hij start niet op van de externe dvd speler. Het lijkt wel alsof het ding helemaal niet van usb kan opstarten, maar voor zo'n moderne laptop lijkt mij dat erg onlogisch.

Wie weet raad?

je kunt proberen de harde schijf in een andere laptop zetten en vanaf die laptop met de cd installeren

Xp installeren op een andere pc en terug zetten naar de laptop ging niet, alleen maar blauwe schermen. Daarna Ubuntu op de harde schijf gezet via een andere pc en terug gehangen in de laptop, dit werkt dus wel. Eigenaar was redelijk tevreden, had liever XP gehad, maar met ubuntu kon hij ook draadloos internetten, en dat was altijd beter dan helemaal niets :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan