Laptop wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nalautus

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Beste lezer(s),

Sinds gisteravond start mijn laptop niet meer op.:(
Vooraf geen reden gezien waardoor probleem kan zijn ontstaan. Na laatste gebruik normale wijze afgesloten.

Wat is het geval:
Bij het aanzetten valt de laptop elke keer precies na 5 seconden weer uit. Er wordt geen beeld gegeven en er zijn geen piepjes hoorbaar.
Het betreft een 3 1/2 jaar oude Medion 41300

Ik begrijp dat ik met mijn laptop naar een expert moet maar zou graag vooraf een inschatting willen maken wat het probleem zou kunnen zijn...
Het vervangen van onderdelen in een laptop kan een prijzig grapje zijn heb ik mij laten vertellen en het is voor mij voornamelijk van belang dat ik er nog data af kan halen. Ik heb een C: en D: Back-up schijf erin. De voor mij relevante data staat op D:
Wanneer een laptop om welke reden dan ook niet meer aan de praat te krijgen is dan zou ik graag de geruststelling willen hebben dat de data in ieder geval nog overgezet kan worden?

Iemand enig idee?

Laatst bewerkt:
Hoi,

is er verschil in opstarten als je met of zonder voeding opstart?

Grtz.

Beste Funzip,

Bedankt voor de ontzettend snelle reactie :thumb:

Ik zie/hoor nu geen verschil bij het gebruik van de voeding.

Wat mij wel opvalt is dat het lampje van de voeding niet meer brand (oranje lampje boven batterij icoontje). Dit was vanmorgen wel het geval...
Ik heb de laptop een uurtje aan de voeding gehangen om te testen of deze niet gewoon leeg was, toen brandde het lampje wel gewoon maar nu niet meer? Maar toen ik vanmorgen met voeding eraan probeerde (en lampje wel aan was) op te starten ging het ook niet :confused:

Aanvulling: Door met stekker in aansluiting laptop te rommelen gaat lampje heel even kort branden om direct weer uit te gaan! Vanmorgen bleef deze langer branden. Kan contact niet zou voor elkaar krijgen dat lampje langer blijft branden...

Laatst bewerkt:
Hoi,

de voeding is wel verdacht (met of zonder brandend lampje)
Het zou mooi zijn als je iemand wist met een soortgelijke (universele) voeding om het eens te checken.....
Dat kunnen ze in een goede computershop iig. wel en kost geen geld.

Maar er kan meer defect zijn en dat is moeilijk in te schatten op afstand.(geheugen; HDD)
Lijkt een hardware probleem omdat het al na 5 sec. optreed.

Kun je ook niet in de veilige modus opstarten (F8 ingedrukt houden bij opstart)?

Grtz.

Nee helaas er komt geen enkele reactie als ik functie toetsen gebruik... Geen beeld en geluid.

Ben bang dat er toch niets anders op zit dan bij computerzaak langs te gaan om in ieder geval zo'n universele voeding uit te testen.

Hoop dat dit het probleem is en anders een hardwarematig probleem waarbij ik in ieder geval mijn data kan behouden...

Hoop dat dit het probleem is en anders een hardwarematig probleem waarbij ik in ieder geval mijn data kan behouden...

Je harddisk kan altijd uitgebouwd worden om belangrijke data (i.d.n.) veilig te stellen.

Suc6 ermee:thumb:

Laatst bewerkt:
Al geprobeerd op te starten zonder accu?

in je eerste post praat je over piepjes die je hoort.
kun je vertellen hoe dat gaat.
1 kort
1 lang of......

Zojuist bezoek gebracht aan computerzaak.
Daar universele voeding geprobeert maar was niet de oorzaak.
Tevens getracht op te starten zonder batterij, mocht helaas niet baten.

Probleem blijft onveranderd. Na 5 seconden zonder piepen of beeld valt deze uit (sorry Puppie niet goed omschreven).
Laptop achtergelaten om data van schijven op dvd te laten branden.

Konden aldaar geen uitsluitsel geven betreft probleem en hoe op te lossen... "Iets hardware matigs en na onderzoekskosten zou er waarschijnlijk geen oplossing geboden kunnen worden"

Zijn hier nog ideeën?

Laatst bewerkt:
Hoor je je harde schijf wel draaien? Zoja, dan weet je dat het niet je HHD is, en je werkgeheugen lijkt me onlogisch (meerdere geheugen bankjes, en allemaal kapot?? beetje vaag hè ;) ) Ik zou meer aan je moederbord denken, dat die kapot is. In dat geval is je data tenminste wel gered.

En zoals je al eerder zei, een moederbord vervangen kan niet goedkoop zijn... (soms ook wel, maar ligt eraan of je hem laat in monteren, of dat je het zelf doet en wat voor moederbord ;) )

succes

Ik sta voor een enorm raadsel :shocked:
De laptop wilde ik vandaag weggeven voor zijn onderdelen. Vraag me niet waarom maar heb aan/uitknop ingedrukt en hij start op !? Viel bijna van mij stoel.

Het enige wat eraan gedaan is dat de computerzaak een backup heeft gedraaid en verder helemaal niets! Heb ze hier zelfs over gebeld maar hebben zelf laptop ook niet meer aangezet...

Windows heeft zelf volledige schijfcontrole uitgevoerd en zo op het eerste gezicht doen zich geen problemen voor...
Durf 'm alleen niet meer uit en aan te zetten :(

Wat is hier aan de hand??????????????????????????????????????????????????

Vista crash

Kan een Vista crash zijn, heb ik ook gehad. Geen probleem als je een windows Vista instalatie cd hebt?:thumb:

Mmmm helaas ik draai nog op Windows XP. Ben zoveel mogelijk informatie aan het overzetten zodat ik binnenkort een keer alles opnieuw eropzet. Wellicht is het een idee om dan voor Windows Vista te kiezen?

Vista?

Windows Vista heeft nochtans veel kinderziektes. Blijf voorlopig nog maar safe and sound bij XP. Wat momenteel nog de betere Windows besturingssysteem is.:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan