Laptop wil niet van Intel HD4000 naar GT 640M switchen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Hallo,

Mijn laptop heeft een i5-3210M CPU, met ingebouwde Intel HD4000 graphics.
Nu beschikt deze laptop ook over een extra videokaart, een nVidia GeForce GT 640M, maar ik heb geen idee hoe ik deze videokaart als standaard kan instellen, aangezien hij (voor mijn gevoel) tijdens gamen altijd de HD4000 erbij pakt, waardoor alles op low detail moet, en ik alsnog lag heb.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Mvg,

Thiemo

Met die Geforce zou je toch wel alles op vrij hoog moeten kunnen spelen. Wordt hij bij dxdiag (run-->dxdiag-->beeldscherm) wel aangegeven als standaard videokaart?

Zowel bij 32 als bij 64-bits dxdiag word alleen de Hd4000 graphics weergegeven.

Hoi,

Ik neem wel aan dat de driver vor nvidea is geïnstalleerd kijk voor de zekerheid eens bij apparaat beheer.

Tevens even je bericht in de juiste sectie gezet

Laatst bewerkt:
De drivers voor beiden staan op de nieuwste versie. Voor de nVidia heb ik ook het control-center geïnstalleerd. Dit was al zo, dus het helpt er niet bij.

Hoi,

Dus bij confiuratie scherm kan je niet aangeven welk programma je met de nvidea wil laten draaien dit moet bij 3d instellingen beheren.

Ah, ja dat is hem! Ik heb bij 3D-instellingen onder het tabblad Algemene Instellingen de voorkeur veranderd van automatisch naar krachtige nVidia processor.

Dankjewel!

Hoi,

Fijn om te lezen dat het oke is succes verders:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan