laptop willekeurig hakkelend / traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

damasterman

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
Berichten
152
Hallo,

beschik over een ibm t42 laptop. Deze is uitgerust met een pentium m1.7ghz, 768mb geheugen en een schijf van 60gb. Nu doet het volgende geval zich voor. Wanneer ik aan t werk ben heeft ie om de zoveel tijd last van stotteringen/hakkelingen. Het enige wat ik heb kunnen ontdekken wanneer dit zich voor doet is dat de processor belasting vrij hoog is, maar waardoor dit komt weet ik echt niet.
ik heb reeds gedaan:
-regcleaning
-spyware scan and removal
-virusscan
-defragmenter

ik zou zo echt niet weten wat het zou kunnen zijn...iemand meerdere suggesties?
 
Kijk eens bij Taakbeheer processen welk process zoveel cpu verbruikt als je dat probleem hebt..
:)
 
nou mijn system idle process staat continu ergens in de 90 bij cpu...alleen dit levert op de totale cpu belasting nauwelijks iets zichtbaars, alsie gaat stotteren merk ik eigenlijk weinig echte overbelasting
 
system idle process staat continu ergens in de 90 bij cpu
Heb je Engelse versie? :)
Dat is de Niet Actieve Sys... Systeem process neem ik aan en dat is normaal dat die op 90 staat.
Indien alle andere processen geen afwijkingen vertonen zou ik het zo snel niet weten..
Ben je wel Up to date ?? Heb je dit Random of bij het gebruik van bepaalde software??
 
ja engelse versie windows xp pro sp2...updates staan aan dus die zijn up2date...
neej maar verder niet uit wat ik doe, hij heeft zo zijn intervallen...
 
Tja er moet toch ergens een aanleidings punt gevonden moeten worden.. Ga eens met RUN naar MSCONFIG STARTUP en vink alles uit je opstart wat niet hoef op te starten..
Dan kan je die software al wegdenken als hij het dan nog nog doet. Download Everest Home edition en kijk of je hardware updates nodig hebt Everest geeft je de links waar je die kan zoeken.. :)

En de map c:\windows\prefetch eens leeg maken, als daar een corrupt prefetch bestand in staat kan die ook raar gaan doen.. (das van de Memory Managment)
 
Laatst bewerkt:
prefetch had ik idd al reeds geleegd, ook temp (internet) files

everest home edition had ik geprobeerd maar startte niet, ik moest de pro hebben zij ie vanwege het feit deze laptop ingesteld staat om te kunnen functioneren op het TUE domein (technische universiteit eindhoven) waar ik dus studeer
gtrz
 
ik neem aan van wel, ik zit nu trouwens in de veilige modus te werken en no problemo; er zal dus daadwerkelijk een proces/programma zitten te wringen
 
Inderdaad en als dat dan zo random gebuerd zou het eens en of ander updater proces kunnen zijn.. B.v. van je Antivirus programma, of het E-mail programma dat regelmatig naar post controleerd.. Denk dat je daar dan eens moet gaan zoeken.:)
 
heel raar maar tis opgelost. Ik had via msconifig alle opstartprocessen/programmas geanalyseerd om te kijken welke aan t irriteren was. uiteindelijk maakte dit niets uit maar toen ik mijn wireless uitzette wassie ineens goed. Heel raar, ik zette m weer aan en weer slecht. Ik heb toen de router een keertje aan en uit gezet en toen was alles goed :8-0: :8-0: :8-0:

ik snap t echt niet want laatst was ik op de TU/e en daar hebben ze een ander draadloos netwerk en had ik dezelfde problemen. Maar goed tis nu over

tnx voor de hulp...mooi forum hiero! :thumb:
 
:) Daar zou ik nou niet aan gedacht hebben :eek:

Had je services nagekeken of dat wel goed geconfigureerd is.. Daar zit er een voor de draadloze verbindingen en aanverwanten. Uitoeren, services.smc
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan