allo,
Ik heb een sitecom wifi 54g router met 2 wifi cards voor de laptop.
We hebben 3 laptops, 2 met build in wifi en win XP.
De derde heeft win ME en een van de 2 wifi kaarten die bij de router zaten.
nadat we alles volgens het boekje geinstalleerd hadden werkte alles.
Nadat we het netwerk beveiligd hadden met WPA kon de ME laptop niet meer verbinden.
Je kan hier namelijk alleen kiezen voor WEP beveiliging, en met keys met vaste lengtes afhankelijk van het aantal Bits. Ook vraagt hij dus altijd om een Key index( 0,1,2,3).
Je kan wel instellen dat hij als beveiliging gebruik moet maken van "network authentication( Shared mode)"
Maar vervolgens blijft de rest staan en kan ik dus niet het gewenste WPA password invullen.
Met de xp laptops heb ik geen problemen, alles werkt.
Behalve als ik de beveiliging naar WEP zet dan kunnen deze niet meer verbinden. zelfs nadat alle instellingen veranderd zijn voor WEP.
Ook hoorde ik dat WPA beter is als WEP en wil ik dus graag gebruik maken van WPA.
weet iemand wat ik hieraan kan doen?
ik kan geen andere drivers vinden voor de pc card voor de me laptop...
alvast bedankt
Thom
Ik heb een sitecom wifi 54g router met 2 wifi cards voor de laptop.
We hebben 3 laptops, 2 met build in wifi en win XP.
De derde heeft win ME en een van de 2 wifi kaarten die bij de router zaten.
nadat we alles volgens het boekje geinstalleerd hadden werkte alles.
Nadat we het netwerk beveiligd hadden met WPA kon de ME laptop niet meer verbinden.
Je kan hier namelijk alleen kiezen voor WEP beveiliging, en met keys met vaste lengtes afhankelijk van het aantal Bits. Ook vraagt hij dus altijd om een Key index( 0,1,2,3).
Je kan wel instellen dat hij als beveiliging gebruik moet maken van "network authentication( Shared mode)"
Maar vervolgens blijft de rest staan en kan ik dus niet het gewenste WPA password invullen.
Met de xp laptops heb ik geen problemen, alles werkt.
Behalve als ik de beveiliging naar WEP zet dan kunnen deze niet meer verbinden. zelfs nadat alle instellingen veranderd zijn voor WEP.
Ook hoorde ik dat WPA beter is als WEP en wil ik dus graag gebruik maken van WPA.
weet iemand wat ik hieraan kan doen?
ik kan geen andere drivers vinden voor de pc card voor de me laptop...
alvast bedankt
Thom